Klacht: Slechte omgang bol met zakelijke verkopers.

op 29 augustus 2016 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Als zakelijke verkoper ben ik klant van bol en dat geeft de nodige problemen.

De extra omzet is leuk al verdien ik letterlijk meer voor bol dan voor mijzelf, maar dat terzijde.

Onlangs kreeg ik mail van Bol. Bol annuleerde een bestelling van 1 van mijn klanten. Ik zou geen geld meer krijgen. Reden? Ik zou niet binnen 2 werkdagen gereageerd hebben op de mail. Dat is absoluut onzin gezien ik mijn mail zo ongeveer elk uur check.

Dezelfde ochtend nog een mail naar Bol met het verzoek om opheldering. De reactie die binnen 2 werkdagen zou komen blijft inmiddels al 6 dagen uit.

Inmiddels komt de beoordeling van mijn klant binnen met een 1. Funest gezien ik op meer dan 200 bestellingen nog maar 4 beoordelingen heb. Daar gaat mijn gemiddelde van een 9 naar een 7, waardoor ik bij veel advertenties niet meer de eerste koopknop heb. Volgens de klant is de bestelling nooit aangekomen, maar waarom heeft bol die klant niet doorverwezen naar ons? Waarom heeft bol de order direct geannuleerd en het bedrag retour gestort, zonder dat bol of de klant contact met ons heeft gehad? We hadden dit zelf prima kunnen afhandelen door de klant terug te betalen of indien gewenst de order opnieuw te versturen. Nu zitten we door slecht handelen van bol met een slechte beoordeling (het vervelendste) en een kostenpost. Zakelijke verkopers zijn ook klanten Bol!

EDIT: Vandaag weer een lange gedetailleerde mail eruit gedaan naar bol. Toch ironisch. Na ruim 8 dagen heb ik nog steeds geen enkele reactie mogen ontvangen en dan zelf een order annuleren omdat er niet binnen 2 dagen gereageerd zou zijn, wat ook nog eens niet waar is. Ondertussen al flink wat omzet misgelopen. Ondanks de laagste prijs niet meer de beste posities door deze slechte beoordeling welke het resultaat is van het handelen van Bol. Het ging om een probleem dat prima op te lossen was met communicatie.

Via deze site hoopte ik er wat extra druk achter te zetten. Met nog een sprankje hoop plaats ik ook nog maar het casenummer. Dat is CASE:13735364

Op zijn minst verwijderen van de slechte beoordeling, gezien deze is ontstaan door foutief handelen van Bol en wij door niemand op de hoogte zijn gebracht van eventuele problemen waardoor wik geen enkele kans hebben gehad om het probleem op te lossen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Ontevreden zakelijke klant

1 jaar geleden - Vandaag kreeg ik reactie van Bol.com door ene Mike nadat ik mailde naar een ander e-mailadres. Het heeft veel te lang moeten duren, maar bij deze de reactie. .... Beste Bart, Vervelend om te horen dat het verkoopproces niet zo soepel is verlopen. Ik denk dat onze klantenservice volledig gefocust was op de klant, echter enkele belangrijke stappen vergeten is. De koper heeft ondertussen haar geld terug gekregen en is daar ook van op de hoogte gebracht. Het is natuurlijk niet netjes dat je hiervan niet correct op de hoogte bent gesteld. Het is spijtig dat de klant niet meer reageert op de e-mails aangezien u het zo goed mogelijk had willen oplossen. Ik zal direct de beoordeling verwijderen, zodat jullie niet nog meer worden benadeeld. Met vriendelijke groet, Mike ... Veel te laat, maar uiteindelijk toch vriendelijk en goed geholpen. Mike, bedankt!

Bol.com

Heeft op 29 augustus 2016 om 08:21 geantwoord

Beste Bart,

Fijn om te lezen dat je klacht uiteindelijk is opgelost. Ik zie dat je de klacht ook al op 24 augustus hier geplaatst hebt, dus ook hier had je eigenlijk eerder een reactie mogen verwachten.

Ik wens je nog een fijne dag toe.

Groeten, Jade van bol.com

--- ---- ---

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Ontevreden zakelijke klant