Klacht: Schending van het briefgeheim door DPD

op 16 maart 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er werd door DPD een pakket aangeboden, dit pakket werd door mij geweigerd omdat er grote scheuren en een groot gat in de verpakking zat, op zich al een schande als men dit durft aan te bieden. De volgende dag, terwijl ik zelf niet thuis was werd het pakket opnieuw aangeboden en helaas onterecht aangenomen, het bleek dat DPD zonder enige toestemming het oude pakket in zijn geheel heeft geopend en het daarna heeft over gepakt in een nieuwe doos, van de beschadigde doos was de bezorgsticker geknipt en op de nieuwe doos geplakt.

Ben zeer ontstemd door de gang van zaken, zwaar beschadigd pakket aanbieden en nadat dit geweigerd is om in ontvangst te nemen, het briefgeheim schenden en het geweigerde pakket zonder toestemming openen en de inhoud overpakken om het hierna nogmaals aan te bieden. Vind het respectloos van DPD om zo met iemand zijn pakketpost om te gaan en kan zelf niet iets bedenken dat mij tevreden kan stellen, een goedkoop excuus zal ik zeker niet accepteren.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DPD over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 22 maart 2017 om 09:35 geantwoord

Heeft op 23 maart 2017 om 05:07 geantwoord

Slap excuus en een melding naar betreffend onderdeel, dit terwijl de bezorger er al van overtuigd leek dat het de normale procedure was om te handelen zoals het in mijn geval is gebeurt. Het geheel geeft vertrouwen in de toekomst, zeker als men denkt er met een slap excuus mee weg te komen. Melding naar Consuwijzer en de Autoriteit Persoonsgegegevens volgt dan ook, zelfs in het geval dat mijn klacht niet geaccepteerd zal worden omdat ik niet degene ben die de overeenkomst heeft met DPD. Jammer dat ook niet gemeld werd wat de \"procedure\" precies inhoud, immers het is niet toelaatbaar dat DPD denkt dat zij zonder toestemming pakketten mag openen om deze van een nieuwe doos te voorzien. Ondanks alles wens ik DPD een rooskleurige toekomst toe. Mvg, Herman

Alle klachten die gemeld zijn door Dhr H Veenhof