Klacht: Schending van het briefgeheim door DPD

Oriose op 17 maart 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 22 maart 2017
Reactie van het bedrijf:

Beste Herman, Wij hebben je klacht beantwoord, zie je eerste klacht melding. Met vriendelijke groet, Stephanie

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 17 maart 2017

Een consument diende een klacht in tegen DPD vanwege een schending van het briefgeheim. Na het weigeren van een beschadigd pakket, werd dit pakket zonder toestemming geopend en opnieuw verpakt in een nieuwe doos, waarbij de originele bezorgsticker werd overgezet. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Er werd door DPD een pakket aangeboden, dit pakket werd door mij geweigerd omdat er grote scheuren en een groot gat in de verpakking zat, op zich al een schande als men dit durft aan te bieden. De volgende dag, terwijl ik zelf niet thuis was werd het pakket opnieuw aangeboden en helaas onterecht aangenomen, het bleek dat DPD zonder enige toestemming het oude pakket in zijn geheel heeft geopend en het daarna heeft over gepakt in een nieuwe doos, van de beschadigde doos was de bezorgsticker geknipt en op de nieuwe doos geplakt.

Gewenste Oplossing:

Ben zeer ontstemd door de gang van zaken, zwaar beschadigd pakket aanbieden en nadat dit geweigerd is om in ontvangst te nemen, het briefgeheim schenden en het geweigerde pakket zonder toestemming openen en de inhoud overpakken om het hierna nogmaals aan te bieden. Vind het respectloos van DPD om zo met iemand zijn pakketpost om te gaan en kan zelf niet iets bedenken dat mij tevreden kan stellen, een goedkoop excuus zal ik zeker niet accepteren.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 22 maart 2017 om 09:52 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Herman,

Wij hebben je klacht beantwoord, zie je eerste klacht melding.

Met vriendelijke groet,
Stephanie

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM