Klacht: samenwerking met Global Collect wat daarna Ingenico wordt!Totale waanzin in hun administratieve huishouding!

op 10 september 2018 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ze werken met 1 of ander vaag incassobedrijfje (Global Collect) samen waar je een betalingsregeling mee treft en die storten volgens hun eigen woorden het door mij overgemaakte bedrag niet door naar Essent!Of ze kunnen het niet terugvinden in hun administratie!
Vervolgens krijg je iemand van hun eigen administratie aan de lijn die alles uit zal zoeken en keihard liegt dat hij of een ander je de volgende dag terug zal bellen of deze zaak maar ik zit nog op hun telefoontje te wachten!
Daarna weer contact opgenomen met deze energiemaffiaclub en dan komen ze met Ingenico op de proppen!ook zon Malta-constructie om uit het zicht van Justitie te blijven lijkt mij!Daar moet ik opheldering aan gaan vragen via de mail!Gelukkig zit ik nu bij Nuon want dat Essent slaat echt alles op gebied van klantenservice,bedrijfsvoering,communicatie,etc.etc.`Ze komen ook met diverse bedragen op de proppen om het zelfs voor een afgestudeerde accountant moeilijk te maken!Eindafrekening is geen jaarafrekening etc.etc.Ik heb nu een maand om via de mail bij Ingenico de zaak helder te krijgen!customer.services@ingenico.com ,dat e-mail adres hebben ze mij gegeven!Via Google heb ik begrepen dat het een Amerikaans bedrijf is.Kunt U via Klacht.nl opheldering brengen in deze doolhofzaak?

Wanneer ik een normale eindafrekening krijg waarin ook niet gegoogeld wordt met incassobedrijfjes en cijfers!En dat ze zelf hun administratie op orde krijgen en ook terugbellen wanneer ze dat beloven!

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 12 september 2018 om 14:55 geantwoord

Beste heer Zevenbergen,

Wat ontzettend vervelend dat er onduidelijkheid bestaat over de betalingen en nota's. Ik begrijp dat dit frustrerend is en dat u dit graag opgelost ziet, ik geef u graag meer informatie.

Ingenico is het bedrijf wat namens ons de iDeal betalingen verwerkt. Voorheen was dit Global Collect. Dit is geen deurwaarder of incassobedrijf.

Helaas gebeurd het weleens dat een klant geld overmaakt naar het rekeningnummer wat zichtbaar is bij de iDeal betaling. Helaas is dit niet van Essent, maar van Ingenico. Dit geld komt hierdoor niet bij ons terecht. Voor handmatige betalingen hebben wij ons eigen rekeningnummer.

Ingenico is een groot bedrijf, zij regelen heel veel betalingen. Als er per ongeluk een bedrag is overgemaakt, kunt u contact met hen opnemen. Zij gaan u betaling dan opzoeken en terugstorten naar uw rekening. Wij kunnen dit zelf helaas niet voor u doen.

U kunt dit op de volgende manier regelen:
Stuur een e-mail naar customer.services@ingenico.com en vermeld daarbij de volgende gegevens
- naam van de rekening houder;
- het rekening nummer;
- het bedrag van de betaling;
- de omschrijving van betaling;
- de datum van betaling;
- het rekeningnummer en de tenaamstelling waar het bedrag naar overgemaakt is.

Ik zie dat mijn collega u uitstel van betalen heeft gegeven tot 5 oktober, om u tijd te geven dit te regelen met Ingenico.

U heeft tevens een vraag over de jaar- en eindnota. Een jaarnota krijg u bij ons na gemiddeld een jaar. Een eindnota krijgt u bij beëindiging van uw contract. In sommige gevallen krijgt u eerst een jaarnota en daarna nog een eindnota voor de laatste leveringsperiode. Ik zie dat er enkele malen contact is geweest met onze klantenservice, de informatie over de facturen en betalingen hebben wij u toe doen komen rond 22 augustus.

Ik wil u vragen om in ieder geval voor 5 oktober contact met ons op te nemen, zodat er geen extra kosten bij de openstaande facturen komen. Mocht u in de tussentijd nog vragen hebben kunt u ons altijd bellen op 0900-1550, mailen via antwoordconsument@essent.nl of contact zoeken via facebooktwitter.

Ik hoop dat u snel informatie krijgt van Ingenico.

Melanie
Webcare Essent

Heeft op 14 september 2018 om 15:20 geantwoord

Tuurlijk ,het ene bedrijf voor het andere inruilen voor het andere is de oplossing niet!Zo zien velen door de bomen het bos niet meer!ook de communicatie schiet bij jullie op alle fronten tekort!Plus na 1 dag aanmaningskosten declareren is ook verre van chique!Vandaar dat velen overstappen naar bedrijven die wel bonussen op de jaar afrekening geven(ook al moet je daar wel moeite voor doen!)Maar jullie zijn fout en slordig bezig in je administratie!Als je een link stuurt moet daar al de desbetreffende noodzakelijke betalingskenmerken in verwerkt zijn en op de goede plek cq administratie terecht komen!Zo gaat dat bij alle bedrijven behalve bij jullie!Jaja maak dat de kat wijs!

Alle klachten die gemeld zijn door klantnummer 0170823428