Klacht: Reizen buiten traject

op 11 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ontving een factuur met een vreemd bedrag. Na contact met de klantenservice van de ns blijkt het volgende:
Ik heb een traject maand abonnement. Nu reis ik enkele keer een station verder dan mijn traject toe laat. In ben in de veronderstelling dat dit stukje van de eindhalte van het traject naar de volgende station gewoon van mijn saldo op mijn kaart wordt afgetrokken. Nu blijkt dit echter niet zo te zijn en dit later gefactureerd te worden. Na mijn vraag hoe ik dit op kan lossen door bijvoorbeeld uit te checken op einde van traject en dan inchecken om op saldo te reizen blijkt ook dit niet mogelijk. De oplossing van de klantenservicemedewerkster was: 1 kaart voor op saldo reizen en 1 kaart met een traject abonnement, of anders geen abonnement kiezen en gewoon op saldo reizen. Dit is zo verschrikkelijk onhandig geregeld en omslachtig!! Waar zet ik in hemelsnaam dan nog geld op mijn kaart? Mijn begrip voor mensen die de file verkiezen boven reizen met vertraging en dit soort problemen groeit.

De facturen buiten reizen op traject worden kwijt gescholden ad € 16.70 zodat ik nimmer meer een abonnement zal nemen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 30 mei 2016 om 14:39 geantwoord

Heeft op 30 mei 2016 om 17:28 geantwoord

De omslachtigheid van dit reissysteem wordt nu enkel bevestigd. Het minste wat aangeboden kan worden is een extra kaart zodat ik 1 kaart voor het traject bezit en 1 voor vrij reizen. Dit is geen geboden oplossing van uw zijde dit is slechts een verwijzing. Het afkopen van zulks producten is derhalve niet meer een dienst waar ik gebruik van zal maken, nu idealiter reizen ool buiten traject niet van het tegoed afgetrokken worden.

Alle klachten die gemeld zijn door Rachel Bosma