Klacht: Reis op aanvraag

op 11 augustus 2017 over Prijsvrij.nl in de categorie Online Reisbureaus

Last minute vakantie geboekt en het volledige bedrag (direct voldaan). Na de boeking een email ontvangen dat deze reis op aanvraag is geplaatst en niet definitief. Vervolgens krijg ik bericht dat de reis helaas dubbel geboekt is en wij dit voor 1300 euro extra wel kunnen bevestigen en anders kunnen wij de koop ontbinden. Ik heb direct de koop ontbonden zowel per email als telefonisch. 4 keer telefonisch contact moeten opnemen en iedere medewerker vertelt weer een ander verhaal. Er zou contact opgenomen worden door de dossier behandelaar, maar deze heeft dit niet gedaan dus wederom heb ik contact opgenomen en gevraagd naar de status van mijn terugboeking. Medewerker zegt dat dit op woensdag 9-8-2017 rond 13:00 uur is overgeboekt vanaf de Rabobank. Vrijdag heb ik mijn 4200 euro nog steeds niet ontvangen dus bel ik weer naar prijsvrij, deze medewerker zegt dat het geld woensdag rond 13:00 uur wordt vastgehouden door de CEO en dat deze naar verwachting vandaag wordt geaccordeerd. Ook zegt deze medewerker dat ze thuiswerken en niet op kantoor zijn waar de CEO zit en hier dus zelf geen contact mee heeft, maar deze informatie van haar leidinggevende heeft ontvangen.

Prijsvrij misleidt mij vanaf het begin door een vakantie op de website aan te bieden wat er niet eens is en als ik mijn geld terug wil moet ik er om smeken. Ik wil dat prijsvrij mijn geld zo snel mogelijk terugstort en niet met smoesjes komt van de thuiswerkers.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Prijsvrij.nl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Prijsvrij.nl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Prijsvrij.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Prijsvrij.nl

Heeft op 11 augustus 2017 om 12:52 geantwoord

Beste mevrouw Sleeswijk,

Bedankt voor uw melding. Allereerst willen wij onze excuses aanbieden dat u deze ervaring met Prijsvrij.nl heeft gehad. Wij streven er voor dat iedereen op vakantie kan gaan met Prijsvrij.nl. Uit uw berichten kunnen wij begrijpen dat u toch kosteloos van uw vakantie afziet.

Uw reeds aanbetaalde bedrag wordt binnen 10 werkdagen aan u teruggestort. Wat vervelend dat u anders is gemeld. Wij zorgen ervoor dat uw betaling binnen 2 weken wordt teruggestort op het rekeningnummer waarmee u het bedrag heeft betaald.

Wij zullen de desbetreffende afdeling hierop aanspreken zodat we dit niet meer kan gebeuren.

Team Prijsvrij.nl

Heeft op 11 augustus 2017 om 13:13 geantwoord

Ik heb helemaal niks aan een standaardscript. In mijn klacht gaf ik duidelijk aan dat de medewerker van prijsvrij heeft toegezegd dat dit op 9-8-2017 rond 13:00 uur was overgeboekt. Vandaag is het 11 augustus en heb ik mijn geld niet ontvangen. Vandaag gaf de klantenservicemedewerker aan dat het vandaag zou worden verzonden omdat de CEO een druk op de knop moest geven, maar dat dit iets langer duurde omdat er meer terugbetalingen nu plaats moeten vinden. Nu krijg ik een standaardantwoord dat het binnen twee weken op de rekening staat waardoor mijn ergernis alleen maar groeit. Of willen jullie hiermee zeggen dat de vier medewerkers die ik heb gesproken allemaal hebben gelogen om maar van het gezeur af te zijn? Dit gevoel heb ik namelijk vandaag ook al uitgesproken tegenover de klantenservicemedewerker. Als dit inderdaad zo blijkt te zijn dan blijven jullie klanten misleiden met de informatie op de website en aan de telefoon.

Bericht van Prijsvrij.nl

3 maanden geleden - Beste mevrouw Sleeswijk, Dat kunnen we inderdaad begrijpen. Laten we vooropstellen dat wij elke melding apart bekijken en apart in behandeling nemen. Voor retour betalingen hanteert Prijsvrij.nl een maximale afhandelingstijd van 10 werkdagen (dit wordt ook vermeld op onze website). Wellicht hebben we dit niet goed vermeld in ons vorige bericht, we streven natuurlijk naar een snellere afhandeling. Wij hebben zojuist de bevestiging ontvangen van onze financiële afdeling dat uw betaling vandaag is overgemaakt vanaf onze Rabobank rekeningnummer naar die van u. Vanwege het verschil in bank zal het bedrag uiterlijk maandag op uw eigen rekening staan. Hopelijk hebben wij het zo beter kunnen verduidelijken. Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn vernemen we dit graag. Met vriendelijke groet, Team Prijsvrij.nl

Reactie van de melder van de klacht Prijsvrijhoudtmijngeldvast

3 maanden geleden - Ik zal zelf verduidelijken waarom ik aangaf niet gediend te zijn van een standaardscript. Ik gaf duidelijk aan dat er is toegezegd dat mijn geld woensdag zou zijn overgemaakt. Toch hoorde ik enkel wat de standaardprocedure is en dat de desbetreffende afdeling erop aangesproken zou worden dat dit niet meer zou gebeuren. Ik heb zelf niks te maken gehad met de standaardprocedure van twee weken wachten, en dit heb ik duidelijk aangegeven. U geeft aan dat iedere melding apart bekeken en behandeld wordt, maar als u het antwoord terugleest van de eerste medewerker is er helemaal niks uitgezocht of geverifieerd bij de financiele afdeling. Juist geeft deze medewerker aan dat ik verkeerd geinformeerd zou zijn. Pas bij uw tweede reactie wordt er pas inhoudelijk gereageerd op mijn vraag en wordt de terugkoppeling van de financiele afdeling gemeld. Ik heb mijn geld inmiddels terug ontvangen en sluit hierbij deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Prijsvrijhoudtmijngeldvast