Klacht: Problemen tijdens de verkoop, plaatsing bestelling, levering en montage

op 16 april 2017 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

De problemen die ik heb ervaren komen vrijwel voor in alle processen en daarom heb ik deze opgesplitst in verkoop, plaatsing bestelling, levering en montage. Zie afbeelding voor alle onderwerpen.

Verkoop
In januari ben ik naar een verkoopafspraak geweest van de Keukenconcurrent in Cruquius. Ik maakte gebruik van de actie: hele keukens, half geld + gratis montage.

1e verkoopgesprek:
De prijs van de keuken viel tijdens het verkoopgesprek hoog uit i.v.m. met het totaal aantal apparaten die ik erin wilde hebben, namelijk: afzuigkap, kookplaat, vaatwasser, inbouw wasmachine, koelkast/vriezer en oven. Het argument van de verkoper was dat de inbouw wasmachine voor een hoge verkoopprijs zorgde. En ja, ik wel wat van de prijs kunnen halen. Prima, heb getekend en ik zou 2 werkdagen later contact moeten opnemen om mijn keuken te laten inmeten.

De volgende dag besloot ik om keuken uit te breiden (wilde meer opslagruimte) en nam hierover telefonisch contact op met het filiaal. Problemen die vervolgens zijn ontstaan:

– Verkoper langdurig niet in de filiaal aanwezig (redenen: werkte op diverse locaties + ziekte) en alleen diegene zou met mij de keuken kunnen doorbespreken.
– Enkele keren werd mij verteld dat hij de volgende dag aanwezig zou zijn en of ik dan terug kon bellen. Dit heb ik gedaan, maar bleek de informatie niet te kloppen of ging hij op dat moment naar een klant.
– Verkoper zou contact met mij opnemen zodra hij aanwezig zou zijn. Is dus niet gebeurd.
– Het filiaal had geen inzicht in de verkopers dienstplanning.
– Bijna een maand verder verzocht ik opnieuw om door een andere verkoper geholpen te willen worden om mijn keuken te kunnen uitbreiden. Uiteindelijk is dit gelukt.
– Veel telefoontjes gepleegd.

2e verkoopgesprek:
Prijs viel wederom hoog uit. Ook nu kreeg ik te horen dat de inbouw wasmachine voor een prijzige keuken zorgde. Een minimaal bedrag is in vermindering gebracht.

Plaatsen van bestelling door Keukenconcurrent
Keukenconcurrent kon de bestelling niet plaatsen, omdat zij informatie nodig hadden welke inbouw wasmachine ik zou aanschaffen. Inderdaad: pardon? Volgens hen heb ik geen inbouw wasmachine gekocht en heeft dit niet op de koopovereenkomst gestaan. Papieren uitgezocht en het apparaat stond er daadwerkelijk niet op. Toch was de prijs van de keuken volgens twee verkopers aan de hoge kant vanwege juist die ene inbouw wasmachine.

Problemen die hier zijn ontstaan:

– Woordenwisseling tussen het filiaal en mij
– Verwijten gekregen dat ik via Siemens korting kon krijgen en daarom de inbouw wasmachine zelf zou aanschaffen. (Uitleg: Tijdens het 1e verkoopgesprek heb ik aangeven dat Siemens een klant van mij is, niet meer niets minder. Ook aangegeven dat ik wellicht via webwinkels goedkopere inbouw wasmachines kon vinden. De verkoper wist mij ervan te overtuigen dat de aangeboden prijs i.v.m. de actie –hele keukens, half geld- de prijs aantrekkelijk zou zijn. Hiermee ging ik akkoord. De aangeschafte oven is ook van Siemens en die stond wel koopovereenkomst. Aangegeven als ik werkelijk korting kon krijgen ik de oven ook niet via de Keukenconcurrent zou aanschaffen.

Levering
Mijn moeder was aanwezig in mijn woning om de keuken in ontvangst te nemen. De levering vond plaats rond 11.00 uur.

Problemen die zijn ontstaan:

– Werkblad (keukenblad) door tweeën gebroken tijdens het binnenhalen
– Zelf contact moeten opnemen door geen gehoor te krijgen over de situatie vanuit Keukenconcurrent
– Uitstel montage

Doordat het werkblad was gebroken diende er een nieuw werkblad gemaakt te worden. De levering van het 2e werkblad verliep soepel. Dit mag ook genoemd worden.

Montage
In de zelfde ochtend als de levering van het tweede werkblad zou de monteur langskomen, namelijk om 7.30 uur. Als lezer is de volgende informatie nodig om het mijn frustratie te begrijpen. De Keukenconcurrent is ervan op de hoogte dat ik nog niet op de locatie woon. De woning is pas gekocht en het wachten is enkel op de nieuwe keuken.

Problemen die hier zijn ontstaan:

– No show! De monteur is niet komen opdagen en niemand heeft mij hierover geïnformeerd of gecontacteerd.
– Vanaf 8.30 uur is de klantenservice bereikbaar dus vanaf dat moment kon ik telefonisch de melding maken. De monteur zou dubbel ingepland zijn. Over een half uur zou ik teruggebeld worden om meer informatie te krijgen. Dit is gebeurd. De afdeling planning zou kijken of iemand anders mijn kant op kon komen rond 12 uur. I.v.m. werk heb ik aangeklopt bij de buurvrouw en mijn huissleutels afgegeven (anders zou ik namelijk van werk terug moeten om de deur open te maken voor de monteur).
– Rond 12 uur nog geen telefoon gekregen van een monteur of de planning. Wederom zelf contact opgenomen met de klantenservice. Ik kreeg vervolgens te horen dat niemand de keuken die dag kon monteren.

Tijdens het gesprek met de klantenservice wilde ik de coulanceregelingen van de Keukenconcurrent weten. Er werd aan mij verteld dat hiernaar gekeken kan worden zodra de keuken is opgeleverd. De medewerker van de klantenservice gaf aan dat de volgende dag een monteur langs kon komen. Verzocht om de monteur 8.30 te laten komen, omdat ik niet weer onnodig wilde wachten totdat de klantenservice bereikbaar is. De klantenservice heeft dit kunnen regelen. Vervolgens werd ik in de namiddag gebeld door de monteur en die was hiervan niet op de hoogte. Met hem heb ik uiteindelijk afgesproken om 8.00 aanwezig te zijn. De keuken is gemonteerd.

Problemen die hier zijn ontstaan:

– De monteur heeft door mijn keukenmuur geboord waardoor de wand van mijn slaapkamer is beschadigd (op 3 plekken!*). De monteur heeft 1 van de plekken afgekit. Hier kwam ik in het weekend achter toen ik in de woning ging klussen. Goed om te weten: alle muren zijn spagtelputz muren, hierdoor zal de muur opnieuw gespagtelputzd moeten worden.
– Bij oplevering van de keuken (vrijdag 7 april) ben niet geïnformeerd over de ontstane schade
– Er is geen schaderapport aangemaakt
– De monteur heeft mij niet op de hoogte gesteld van de gemaakte schade (ook niet in het weekend toen ik een vraag had over de afzuigkap en per sms een bericht een berichtje kreeg)
– Afzuigkap hangt erg hoog (85 cm boven een keramische kookplaat). Hierover heb ik 11 april gemaild, inclusief foto’s. Tot op heden geen bericht ontvangen.
– Plaat in de kast onder de spoelbak niet mooi afgewerkt, waardoor het hout zichtbaar is.

Maandag 10 april zelf telefonisch contact moeten opnemen met de klantenservice om het probleem te melden. Foto’s zijn per e-mail verzonden. Binnen 48 uur geen bericht gekregen wat wel zou gebeuren, dus weer gebeld met de klantenservice. Donderdag 13 april later ben ik gebeld door de monteur. Afgesproken om een offerte te sturen voor het repareren van de muur. Tijdens dit gesprek gaf ik ook de overige problemen aan, dus hoogte afzuigkap en beschadiging van de plaat in de kast. De monteur vond ik dat zeurde door te zeggen dat ik nu de hele keuken niet mooi vind. Dit is niet zo, betaal veel geld voor een keuken en wil dat het enkel naar wens is. En ik had volgens zelf van te voren moeten aangeven dat ik de afzuigkap niet zo hoog wilde hebben. Gaf aan dat ik nog nooit zo een hoge afzuigkap heb gezien bij iemand anders thuis en dit niet verwachte. Ook aangegeven dat op internet op diverse website gesproken wordt over een andere hoogte; namelijk 65 cm. Ik heb gevraagd of hij dit kon doorgeven aan zijn contactpersoon, omdat ik geen tot op heden geen reactie heb gekregen van de klantenservice.

Op donderdag 13 april heb ik na het gesprek met de monteur de klantenservice opgebeld. Gevraagd naar de persoon die mij vertelde dat Keukenconcurrent kan coulancen zodra de keuken is opgeleverd. De medewerker kreeg ik niet aan de telefoon dus voor de zoveelste keer weer mijn verhaal moeten doen. Ik kreeg heel bot te horen dat Keukenconcurrent niet coulanct en dat zij enkel de service bieden dat de keuken wordt geleverd. Mijn reactie hierop was dat ik het niet hierbij zou laten. Dus vandaar nu mijn klacht online. Ben bereid om verdere stappen te ondernemen voor de stres en slechte service die ik heb ervaren. En dit immers al ruim 4 maanden lang.

*De keukenconcurrent is op dit moment op de hoogte van 1 schadeplek. De overige twee schadeplekken zijn 14 april ontdekt Het beeldmateriaal van de overige twee plekken waar ik af wordt vandaag verzonden).

Beeldmateriaal is van de ontstane schades te bekijken via Dropbox:

Zodra er een financiële tegemoetkoming is besproken voor alle problemen die ik heb mogen ondervinden. En ja, ook de lopende zaken oplossen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

6 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Wat vervelend om te lezen dat niet alles geheel naar wens is verlopen. Ik ga uw klacht door zetten naar de desbetreffende afdeling zodat er zo spoedig mogelijk contact met u wordt opgenomen. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht J Barron

6 maanden geleden - Beste medewerker van de KeukenConcurrent, Tot op heden heb ik nog geen e-mail of telefoontje van u mogen ontvangen. De factuur is sinds maandag in uw bezit m.b.t. het herstelwerk van de beschadigde wand. En ik hoor graag wanneer ik een monteur kan verwachten om de afzuigkap te verlagen. We zijn inmiddels 2 weken verder na oplevering van de keuken. Met vriendelijke groeten, J. Barron

Bericht van KeukenConcurrent

6 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Wij zijn dit intern aan het bespreken en zullen u zo snel mogelijk informeren. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht J Barron

6 maanden geleden - Beste Teun (webcare KC), Zojuist gesproken met een medewerker van de klantenservice. Er werd mij gisteren verteld dat er op 8 mei een expertise monteur mijn kant op zou komen om te zien of mijn afzuigkap qua hoogte verstelbaar is. Zoals de monteur eerder aangaf zou dit mogelijk kunnen zijn en heb ik een foto gemaakt dat dit inderdaad zo is zonder om extra units o.i.d. bij te bestellen. Zie foto 'Foto 08-04-17 16 37 45.jpg' via de Dropbox link: https://www.dropbox.com/sh/ldml67h3i9u3er8/AADX1hRasmglxwV8gIeIqzKma?dl=0 Graag ontvang ik z.s.m. een 'normale' monteur om de hoogte te verstellen. Met vriendelijke groet, J. Barron

Bericht van KeukenConcurrent

6 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Ik ga uw melding door zetten naar de klantenservice zodat zij dit voor u kunnen oppakken. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht J Barron

5 maanden geleden - Beste, Hierbij weer een bericht via dit kanaal, daar ik al sinds maandag 15 mei elke dag telefonisch contact met de klantenservice heb opgenomen. Mijn telefoonkosten wil ik niet meer hieraan besteden aangezien het al vrijdag is en ik het nog steeds niet het bedrag teruggestort heb gekregen wat mij mondeling en schriftelijk is toegezegd op 26 april. Ik spreek hier over de schade die is aangebracht aan de wand in mijn slaapkamer. Het zou 10 werkdagen duren voordat de terugbetaling kon plaatsvinden. De 18e werkdag is inmiddels aangebroken. Gisteren ben ik door de monteur gebeld en kwam met een heel uitleg over de verzekeraar waar ik geen boodschap aan heb. Er zou volgens hem een deel vergoed worden. Hier heb ik natuurlijk geen boodschap aan als mij is toegezegd dat het volledige bedrag teruggestort zou worden op mijn rekening. Daarnaast is er nooit iets met mij besproken dat de afhandeling van het geldbedrag via een verzekeraar van de monteur zou verlopen. Bovendien was de monteur volgens zijn zegge op de hoogte dat er schade zou komen bij het monteren van de keuken. Dit had van te voren gecommuniceerd moeten worden. En mij dan ook nog vervolgens de kosten in willen jagen(?!) Absurd. Ik word al een lange tijd aan het lijntje gehouden. Als consument ben ik al mijn afspraken nagekomen. Wanneer doen jullie dit eens? Mijn IBAN is bij jullie bekend en wil het bedrag vandaag nog ontvangen. Zoals eerder is gezegd; terugbetaling had al 8 werkdagen geleden plaats moeten vinden!

Bericht van KeukenConcurrent

5 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Ik heb begrepen dat aanstaande maandag de manager van de klantenservice contact met u op zal nemen over uw klacht. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat KeukenConcurrent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KeukenConcurrent

Heeft op 23 mei 2017 om 11:12 geantwoord

Beste meneer/mevrouw Barron,

Ik heb vernomen dat de betaling aan u in werking is gezet. Het bedrag kunt u binnen 10 werkdagen op uw rekening verwachten. Zodra wij weten wanneer de spullen voor de openstaande service binnen komen nemen we contact met u op om een afspraak te maken.

Teun - Webcare KeukenConcurrent

Bericht van KeukenConcurrent

4 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Het kan maximaal 10 werkdagen duren, wij verwachten dat het eerder op u rekening zal staan. Zoals aangegeven staan de spullen voor u in bestelling en nemen we zo snel mogelijk contact met u op om een afspraak te maken. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Heeft op 30 mei 2017 om 14:08 geantwoord

Nog steeds geen geld ontvangen.

1000000 problemen, maar geen financiële tegemoetkoming. heftig.

Reactie van de melder van de klacht J Barron

4 maanden geleden - Nog steeds geen geld ontvangen. Waar blijft het geld?

Bericht van KeukenConcurrent

4 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Ik heb vernomen dat de betaling verwerkt is en dat het bedrag een dezer dagen bij u op de rekening zou moeten staan. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht J Barron

4 maanden geleden - Beste, Dit hoor ik nu al een enige tijd, maar ik heb nog steeds geen terugbetaling mogen ontvangen. Als ik vandaag het geld niet op de rekening heb zal ik via andere wegen mijn klacht kenbaar maken. Ik word hier aan het lijntje gehouden.

Bericht van KeukenConcurrent

4 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Ik begrijp enigszins dat u dat zegt maar ik heb zojuist nog voor u geïnformeerd bij onze boekhouding en zij hebben me nogmaals bevestigd dat de overboeking hier echt verwerkt is en dat het bedrag uiterlijk vrijdag bij u op de rekening moet staan. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht J Barron

4 maanden geleden - Vandaag heb ik de helft van het toegezegde bedrag teruggestort gekregen. Wat is hiervan de bedoeling?

Reactie van de melder van de klacht J Barron

4 maanden geleden - Klacht vanochtend op dit kanaal geplaatst. Geen reactie. Vanochtend naar jullie gemaild. Geen reactie. Zojuist zelf telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, omdat ik geen reactie heb gekregen. Klacht schijnt wel bekend bij jullie te zijn! Er werd aan mij verteld dat er intern weer het e.e.a. moet worden uitgezocht en deze week geen terugkoppeling te krijgen. Mensen.... beseffen jullie echt niet dat er zoveel fouten binnen het bedrijf worden gemaakt en klanten hier continu de dupe hiervan zijn? Altijd maar wachten en wachten maar geen beloftes nakomen.

Bericht van KeukenConcurrent

4 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Ik heb vernomen dat u helaas eerder met onze klantenservice heeft gesproken dan dat zij u konden bellen vandaag. Ik heb hen wel verzocht om u in ieder geval morgen wel te bellen om u op de hoogte te houden. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht J Barron

4 maanden geleden - Beste, Helaas heb ik nog steeds geen update gekregen over het repareren van de schade in de keukenkast onder de spoelbak en het ontbrekende onderdeel van mijn afzuigkap. De expertise monteur (bij mij langsgekomen op 8 mei) heeft aangegeven dat de werkzaamheden binnen een maandje uitgevoerd konden worden. Graag een reactie. Mvg, J. Barron

Bericht van KeukenConcurrent

4 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Ik zal de klantenservice verzoeken zsm contact met u op te nemen voor het maken van een afspraak. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Bericht van KeukenConcurrent

3 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw Barron, Ik heb begrepen dat voor de openstaande service inmiddels ook een afspraak gemaakt is. Met vriendelijke groet, Teun - Webcare KeukenConcurrent

Alle klachten die gemeld zijn door J Barron