Klacht: problemen met internet en TV

Jan Harmsen op 24 oktober 2020 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Geachte dame,heer, (heer R.Clements),

Het spijt me maar ik ben de weg even kwijt inzake deze aanbieding die ik gisteravond heb gekregen.
Even in het kort wat hier aan vooraf is gegaan:
Vanaf het begin dat het abonnement is afgesloten met Ziggo internet en TV zijn er veel problemen geweest in ons huis met de snelheid. Het gekozen pakket was op dat moment 200mb/sec met wifi. Echter werd dit bij lange na niet gehaald. Nabij de modem werd 40 a 50 mb/sec gemeten en een etage hoger of lager ca 20 mb/sec. Ons huis is monumentaal en er zit geen stukje staal of beton in dus dit kan niet de belemmering zijn. Er zijn ook al steunzenders geplaatst die niet een beter resultaat geven.
Ook de Ziggo box geeft vertraging en het beeld geeft op momenten blokjes op het scherm of het scherm staat tijdelijk stil. Nu heb ik kort geleden een smart TV gekocht (en ook op de logeerkamer komt een smart TV) En dacht het probleem op te lossen door achter in de TV’s een CI holder te plaatsen. Deze kon ik kopen van iemand voor 32,–. Daarna belde ik Ziggo om twee kaarten te kopen voor de holders maar dat werd niet meer aangeboden. Zeer jammer. Nu moet ik mijn abonnement uitbreiden met 2,50 per maand om dit te realiseren.

Kortom ik was zeer boos over de bovengenoemde feiten en van plan om mijn abonnement op te zeggen.
Ik heb daarom gister (na zeer lange wachttijden) gebeld met Ziggo om deze klacht voor te leggen.
De medewerker heeft mijn verhaal gehoord en heeft mij het advies gegeven de Ziggo technische dienst te bellen die een check zal doen over mijn binnenkomend internet. Over een TV probleem oplossing zou hij mij dan 1 uur later terug bellen en vroeg mij dan ook stand by te blijven. Mijn voorstel was om twee ci’s met kaart te kunnen leveren zodat ik snel met 1 afstand bediening kan werken. Of een ander voorstel was een gratis nieuw Next kastje te leven zonder de 0,50 abonnementsverhoging. Hij heeft mij doorverbonden met de technische afdeling. Aan deze meneer een uitleg gegeven wat er heeft gespeeld en hij heeft mijn modem op 5G ingesteld en de snelheid is daarna zeker verbeterd maar niet wat er wordt beloofd. Ziggo geeft zelf aan dat minimaal 80% gehaald moet worden , dus minimaal 160mb/sec. Bij het modem haal ik hooguit 90 mb/sec en op een ander etage mag ik blij zijn als ik 30mb/sec haal. Eerlijk toegeven dat wij er mee kunnen werken (echter op een andere etage merk je wel de vertraging).
Ik ben niet meer terug gebeld door uw medewerker in de middag.

Dus heb ik gisteravond opnieuw gebeld met Ziggo. Een andere medewerker gesproken en weer uitgelegd wat er aan de hand is. Na een lang gesprek heeft hij me aangegeven dat ik de Next box gratis krijg toegezonden (wel met abonnementsverhoging van 0,50) en 9 maanden lang 10,– korting op mijn huidige abonnement. Hier heb ik mee ingestemd. Toen kreeg ik in de avond dit voorstel wat ik qua prijs niet begrijp.
Ik heb een pakket van Ziggo gekozen voor internet 200mb/sec (met gegarandeerd wifi bereik) en een zenderpakket en vaste telefonie. Momenteel betaal ik daarvoor EUR 51,55.
Het nieuwe voorstel wat ik krijg is EUR 69,50 en dan voor 9 maanden EUR 59,50. Ik hoop dat u begrijpt dat ik het niet snap. Wellicht heb ik het gesprek niet goed gesnapt want anders had ik wel gereageerd. Op dat moment wist ik ook niet wat we per maand betaalde.
Ik kan me wel vinden in een voorstel van 51,55 en voor de eerste 9 maanden 41,55 wat ik ook verwachtte als voorstel.
Graag u visie hierop en of dit akkoord gegeven kan worden.

Jan Harmsen
0683991201

zie de oplossing aangedragen bij de klacht.
In het kort omschreven:
gratis levering van de Nextbox (wel abonnementverhoging van 0,50)
Huidige abonnementskosten continueren EUR 51,55
9 maanden abonnementskosten EUR 41,55 per maand

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan Harmsen