Klacht: PostNL maakt pakket zoek en negeert klacht

Herman_1967 op 05 juni 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 23 december 2023 heb ik een boek verzonden naar een klant in België. Maanden later meldde deze pas dat het boek niet was aangekomen. Rijkelijk laat, maar de klant is koning dus wilde ik het uitzoeken. Doch PostNL had inmiddels het klantportaal vernieuwd en alle verzendingen naar België onvindbaar gemaakt. Hierop belde ik met ‘klantenservice’. De medewerkster kon de zending ook niet vinden en maakte zich er vanaf. Vervolgens vulde ik een klachtenformulier in. De zaak werd opgepikt door ene Nick van der Star. Hij vroeg om meer gegevens en zou proberen het pakket te achterhalen. Ik heb hem alle gegevens die ik had gemaild. Dat was op 12 april. sindsdien is het oorverdovend stil. Wanneer ik mail om te vragen wat de status is wordt dit genegeerd. Blijkbaar hopen ze dat ik het zal vergeten en ze weg laat komen met het zoekmaken van een pakket.

Dat het pakket boven water komt en alsnog word bezorgd. Of dat het boek t.w.v. 27 Euro, alsmede de verzendkosten, c.a. 8 Euro, worden vergoed, zodat ik de klant een nieuw boek kan sturen.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Herman_1967

3 dagen geleden - Hieronder de chat met een medewerker van PostNL. Dit is hoe ze met klachten omgaan en klanten met de schade laten zitten. Hallo, je chat met Leslie van PostNL. Eén moment, dan pak ik je gegevens erbij. Hoi. De berichten stonden niet in de juiste volgorde. Ik zal het nog een keer in de juiste volgorde in de chat plakken. Op 23 december 2023 heb ik een boek verzonden naar een koper in België. Maanden later meldde deze pas dat het boek niet was aangekomen. Rijkelijk laat, maar de klant is koning dus wilde ik het uitzoeken. Goedemorgen, is goed. Doch PostNL had inmiddels het klantportaal vernieuwd en alle verzendingen naar België onvindbaar gemaakt. Hierop belde ik met 'klantenservice'. De medewerkster kon de zending ook niet vinden en maakte zich er vanaf. Vervolgens vulde ik een klachtenformulier in. De zaak werd opgepikt door ene Nick van der Star. Hij vroeg om meer gegevens en zou proberen het pakket te achterhalen. Ik heb hem alle gegevens die ik had gemaild. Dat was op 12 april j.l. sindsdien is het oorverdovend stil. Wanneer ik mail om te vragen wat de status is wordt dit genegeerd. Goedemorgen, ik begrijp je vraag en ik wil graag voor je kijken in ons systeem maar heb je voor mij een case nummer van de klacht (referentienummer) of een tracktrace nummer ? Dan kan ik makkelijker in het systeem voor je kijken of ik iets kan vinden. er staat geen zaaknummer in de mail. Een TT heb ik ook niet. Het pakket is op de goedkoopst mogelijke manier verzonden, dus zonder TT. Dan word het lastig zoeken voor mij . Hier alle gegevens die ik ook aan Nick van der Star had gemaild: Gegevens klant: (Wegens privacy verwijderd) Gegevens verzending: Het pakket is op zaterdag 23 december 2023 (genoteerd in agenda) rond 15:00 afgegeven op het postkantoor bij de Poiesz supermarkt aan de Jister 11, 8446CD te Heerenveen. In het pakket bevind zich een door mij gesigneerd boek. Omdat de winstmarge op boeken klein is en ik om te kunnen concurreren de boeken gratis verzend, kies ik altijd voor de goedkoopste verzendoptie. Voor pakketten naar België is dat zonder TT. Ik kan zien dat je op 14 Mei met de collega hebt gechat en ook dat je een zakelijke klant bent maar dat je op de zakelijke afdeling je klacht niet kan indienen? Klopt Maar waarom kun je de klacht niet zakelijk indienen als ik vragen mag? Dat lukte niet. Ik heb destijds met gebeld met de zakelijke 'helpdesk'. Ik zie namelijk dat de klacht die je hebt gemeld op 14 Mei is gesloten dus dat betekend dat er geen onderzoek verder mogelijk is, helaas. Maar het pakket is nog steeds zoek en de klant denkt nu dat ik een oplr ben... Wat dachten jullie daaraan te gaan doen? En dat de gegevens weg zijn komt ook door jullie, dus het is aan jullie dit op te lossen. Wij kunnen hier helaas niets aan doen omdat het pakket zonder tracktrace dus zonder verzekering is verstuurd. Dus het pakket is niet te volgen ,helaas. Alle gegevens van mijn zendingen zijn niet terug te vinden sinds de website is vernieuwd. Dus laten jullie mij met de schade zitten... Daarom is de case ook gesloten en daarom kan de afdeling zakelijk ook niets ondernemen. jullie maken de fout, ik draai voor de schade op. Nou ik verzend nooit meer wat via PostNL. Mijn tip is om de volgende keer toch het pakket aangetekend te versturen zodat je een tracktrace hebt. Er komt geen volgende keer. jullie zijn mij als klant kwijt. Als je verder geen vragen meer voor mij hebt dan wens ik je nog een fijne dag. De chat met de medewerker is beëindigd

Alle klachten die gemeld zijn door Herman_1967