Mijn Klacht:
Binnen een week tijd, presteerde PostNL het om 2 pakketten kwijt te raken en een week later paketten in een andere plaats te dumpen, zonder dat ze aan de deur zijn geweest. Terwijl er duidelijk in de app staat omschreven, wáár ze de paketten neer moeten leggen.
De klantenservice doet alleen maar wat traceerwerk en verder doen ze niets. Want dan moet je maar contact opnemen met de verzender.
Als vervoerder zou PostNL zelf verantwoording moeten afleggen en schadevergoedingen moeten betalen aan hun klanten, die in goede vertrouwen hun waar uit handen geven voor bezorging. De verzender is niet verkeerd bezig, evenals de ontvanger, maar PostNL is degene die zich schuldig maakt aan zoekgeraakte paketten, het niet bezorgen, het afscannen terwijl er niet bezorgd is én het niet nakomen van verdere afspraken en weigeren tot een oplossing te komen. Aan een het spjjt ons, vervelend voor u, daar hebben we niks aan. PostNL moet zijn werk eens goed leren doen, i.p.v. alleen maar geld op te strijken en er vervolgens een puinhoop van te maken. Service is heel ver te zoeken.
Gewenste Oplossing:
-Paketten bezorgen zoals het hoort
-Paketten bezorgen op de aangegeven plaats
-Paketten op het juiste adres bezorgen
-Paketten die zoek geraakt zijn, de kosten kunnen verhalen bij PostNL
-Paketten niet meer vóór aflevering afscannen
-Paketten door de ontvanger afscannen met de PostNL app, als bewijs dat men die heeft ontvangen
-Klantenservice 24/7 bereikbaar via vast telefoonnummer en niet via een chatbot, die niets begrijpt
-Klantenservice moet meer mogelijkheden krijgen, om klachten goed en naar tevredenheid kunnen afhandelen
-(Pakket-)Bezorgers meer tijd of minder paketten geven zodat de paketten goed en nauwkeurig te bezorgen zijn
-(Pakket-)Bezorgers bij indienstreding moeten een V.O.G kunnen overleggen
