Klacht: Geen terugkoppeling over klacht

KoljaL op 13 februari 2024 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

PostNL klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ PostNL has been notified of this complaint
⏳ Wacht op reactie
Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 13 februari 2024

Een klant heeft een pakket naar Frankrijk verzonden via PostNL, maar het werd zonder opgave van reden binnen drie dagen door Colis Privé geretourneerd. Na het indienen van een klacht bij PostNL ontving de klant te horen dat er geen terugkoppeling zou komen, wat leidde tot frustratie, vooral omdat dit de derde problematische zending is met Colis Privé. De klant verlangt naar meer vertrouwen in de service van PostNL en een serieuze behandeling van de klacht.

Mijn Klacht:

Pakket naar Frankijk gestuurd middels PostNL. In Frankrijk wordt de levering zonder opgaaf van reden binnen drie dagen door Colis Privé (lokale bezorgdienst) geretourneerd. Over het gebrek aan informatie dien ik daarop een klacht in bij PostNL, immers zij zijn opdrachtgever van Colis Privé. Tot mijn stomme verbazing meldt de medewerker dat ik geen terugkoppeling ontvang van mijn klacht, en het intern afgehandeld wordt.
Inmiddels is dit de derde zending in korte tijd waarbij Colis Privé er niet goed vanaf komt (twee retourzending en één ‘vermissing’), dus de frustratie begint op te lopen. Bovendien wil ik graag dat ik PostNL met mijn pakket kan vertrouwen. En dat mijn klacht serieus wordt genomen. Op mijn vraag of de enige manier waarop ik kan weten of er verbeteringen zijn (n.a.v. mijn klacht) om op goede hoop nogmaals een pakket te versturen, wordt geantwoord: Helaas is dat wel de manier inderdaad.
Ik vind dit té bizar voor woorden. Dit voelt aan alsof mijn klacht niet wordt afgehandeld. Er überhaupt niks met mijn klacht wordt gedaan. Mijn klacht niet serieus wordt genomen. Ik niet serieus wordt genomen.

Ik maak vanaf nu gebruik van een andere verzendmaatschappij.

Gewenste Oplossing:

Een terugkoppeling van mijn klacht, het liefst met een oplossing zodat het in de toekomst niet nog een keer voorkomt. Wat mijn inziens heel het idee achter het indienen van en ontvankelijk zijn voor een klacht inhoudt.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht KoljaL

2 jaren geleden - Er is geen afhandeling van mijn klacht.

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM