Klacht: portemonnee

op 18 juli 2017 over Lidl in de categorie Supermarkten

Begin juni ben ik mijn portemonnee verloren bij Lidl in Bleiswijk. Ik dacht ook wel dat ik hem verloren was, vandaar dat ik contact zocht met Lidl en dat kan alleen via het hoofdkantoor. Zij hebben voor mij even gebeld met Bleiswijk, alwaar men zei dat er niks gevonden was, althans dat beweerde de telefonist. Hij maakte keurig een dossier aan met al mijn gegevens, zodat ik bij hen bekend was en mocht hij boven water komen, men mij kon bereiken. Vervolgens ging ik toch maar even aangifte doen bij de politie.
Twee weken later ging ik opnieuw naar de Lidl in Bleiswijk en wat bleek? De portemonnee had daar twee weken in het rek gelegen, en was net de dag ervoor naar het hoofdkantoor in Huizen verstuurd. Ik heb meteen contact gezocht, maar de portemonnee was nog niet ontvangen. Tien minuten later belde iemand anders mij met de mededeling dat er een portemonnee was ontvangen met mijn pasjes erin(?). Ik was allang blij!
Vervolgens zei men dat ik hem kon ophalen in Huizen. Ik vond dat onzin, omdat zij allang wisten dat hij van mij was, en dat versturen was allemaal niet nodig geweest als men gewoon even in de computer gekeken had of een telefoontje van Bleiswijk naar Huizen had gepleegd. Dus vroeg ik of ze de portemonnee naar Bleiswijk terug konden sturen. Nee, dat kon niet want de procedure was dat ze hem naar de gemeente moesten sturen. Oke, doe dat dan maar zei ik. Een paar dagen later belde ik weer naar de Lidl om te vragen of hij inderdaad verstuurd was. De gemeente Lansingerland waar ik woon en waar ook Bleiswijk onder valt had nog niets ontvangen. Nou, dat gingen ze voor me uitzoeken.
Dagen later kreeg ik per email te horen dat de portemonnee op 23 juni verstuurd was naar de Gemeente Waddinxveen(!) of all places. Maar… de gemeente Waddinxveen had ook niks ontvangen. Volgens Lidl moest ik mij dan maar wenden tot het postbedrijf. Maar track en trace hadden ze niet voor me. De dame bleef volhouden dat ik naar de post moest, haha ze zien me aankomen; weet u meneer de postbode waar mijn zwarte portemonnee is?? Na heel veel telefoontjes heeft men de escalatielijn ingezet omdat ik steeds geen terugkoppeling kreeg over het hoe en waar. Uiteindelijk kreeg ik op 12 juli een boeket bloemen en belde men mij dat ik een schadeformulier krijg om de kosten van nieuwe pasjes en rijbewijs te declareren. Ik belde met Lidl dat ze gewoon even de moeite moeten nemen om op het hoofdkantoor naar de postkamer te lopen (hoeveel mensen kunnen daar werken…) en vragen waar het track en trace briefje is. Immers, de portemonnee zou op zijn minst aangetekend of per pakketpost verstuurd moeten zijn want hij past niet in een envelop. Dat bleek niet mogelijk te zijn. Blijkbaar zitten de mensen van de postkamer op een geheime locatie en weet niemand daar wie de dagelijkse post verzorgd.
Ook mocht men van de telefooncentrale niet in contact treden met het management. En niemand weet waar de postkamer is. Het is echt ongelofelijk frustrerend. Hoe moeilijk kan het zijn? Als de procedure voorschrijft dat een portemonnee naar de gemeente moet, staat daar dan ook niet in dat e.e.a. aangetekend moet of met pakketpost waarbij het bonnetje bewaard moet worden in mijn dossier??? Kun je als Lidl die mensen van de postkamer nog vertrouwen in je eigen organisatie? Saillant detail: het schadeformulier dat ik kreeg toegemaild bleek een formulier te zijn voor aanrijdingen met een auto… weer een mailtje gestuurd en nu heb ik inmiddels het juiste formulier. Pfffff. Was ik gewoon maar naar Huizen gereden om hem op te halen. Dat dacht ik tenminste…

Het liet me niet los. Na wat googlen hoe ik om de klantenservice heen zou kunnen, zie ik ineens dat ze bij Lidl een aantal distributiecentra hebben waarvan één in Waddinxveen. Zou het kunnen dat er een communicatiefout is gemaakt en dat mijn portemonnee niet naar de gemeente Waddinxveen maar naar dat distributiecentrum is gestuurd??? Een aantal dagen loop ik rond met de gedachte hen eens te bellen. Na een paar pogingen lukt het mij op 17 juli om iemand aan de lijn te krijgen. En wat blijkt? Deze man heeft zelf mijn portemonnee in handen gehad!!!
Hij heeft het verhaal al zeker 5 keer verteld aan de klantenservice, pasjes heeft hij volgens procedure vernietigd, en rijbewijs is naar de gemeente Waddinxveen gestuurd… En de portemonnee is NOOIT in Huizen geweest zegt hij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lidl, tijd voor een koude douche zou ik zeggen.

Als hier iemand werk van maakt, zodat men geen mensen meer voorliegt, in het ongewisse laat en onnodig veel tijdverspilling en ergernis bezorgt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 18 juli 2017 om 16:33 geantwoord

Heeft op 18 juli 2017 om 23:18 geantwoord

Het gaat niet om de procedure in het filiaal. Als je het verhaal goed leest dan snap je dat er mensen op de klantenservice moedwillig liegen en waarom??? Ze hadden toch kunnen zeggen hoe het was en dat dat de procedure was? Nu blijkt ook nog eens dat ook mijn rijbewijs niet naar de gemeente is gestuurd, noch naar Waddinxveen, noch naar Lansingerland. Diep triest is het.

Alle klachten die gemeld zijn door mofirst