Klacht: Uw beleid rond mondkapjesverplichting

[email protected] op 16 januari 2021 over Poiesz in de categorie Supermarkten

Vandaag 15/1, rond 12.00 uur heb ik twee klanten in filiaal Het Sticht in Assen zonder mondkapje gezien (een dergelijke klant stond ook nog naast me te hoesten!). Het betreft een kleine winkel. Ik heb het schoonmaakmeisjebij de karren en de bedrijfsleidster gevraagd naar het beleid omtrent de mondkapjesverplichting. De antwoorden die ik kreeg waren :Ik spreek mensen er niet op aan; er zijn weigeraars die agressief worden; er zijn klanten met een medische verklaring (waar niet naar mag worden gevraagd?); wij mogen dergelijke klanten niet weigeren.
Advies van bedrijfsleidster richting mij (vrouw van 73 jaar en al heel lang vaste klant): kom dan vroeg tussen 7.00 en 9.00.( Let wel: het is in dit jaargetijde laat licht. Vandaag bovendien wat sneeuw en gladheid).
Ik vind een dergelijk mondkapjesbeleid onbegrijpelijk en gevaarlijk, gezien de snelle opmars van het virus. Ik verwacht van Poiesz meer verantwoordelijkheidsgevoel met betrekking tot de gezondheid van de welwillende klant en eigen personeel! Mag ik van u horen wat het directiebeleid omtrent de mondkapjesverpichting is?.

Door bovenvermelde gebeurtenis voel ik me niet meer veilig in dit filiaal. Ben al heel veel jaren een goede, vaste klant van uw supermarkt. Ik ben van mening dat ook Poiesz verantwoordelijkheid moet nemen qua bescherming van de volksgezondheid!

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Poiesz

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Poiesz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door [email protected]