Klacht: Poging tot inbraak fietskluis

op 06 juli 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op woensdagochtend 29 juni om 8:30 heb ik contact opgenomen met de klantenservice om te melden dat ze mijn fietskluis op Maastricht Noord hebben geprobeerd open te breken, met een breekijzer. De fiets stond er gelukkig nog in maar de deur en het slot waren dermate beschadigd dat ik de fiets er niet uitkreeg. Ik kreeg ten tijde van het 1e telefoontje te horen dat ik binnen 5 werkdagen een nieuwe sleutel zou krijgen.

Woensdagavond toen ik terug ging met de trein heb ik gekeken of ze al iets aan de kluis hadden gedaan. Wat niet het geval was. Ik heb donderdagochtend nogmaals contact gezocht vanwege het feit dat de kluis dermate beschadigd is dat het nu niet veel moeite meer zou moeten kosten om ‘m alsnog open te krijgen. Met het weekend voor de deur zag ik het somber in..
De NS stelt niet aansprakelijk te zijn voor diefstal maar dat geldt dan toch alleen bij een volledig intacte kluis. Ik heb verzocht of ze mij konden bellen of mailen zodra de deur + slot vervangen was maar daar dit niet de gebruikelijke procedure is en ze mij niets konden garanderen hieromtrent kun je al concluderen dat het inderdaad niet is gebeurd. Gisteravond heb ik gezien dat de deur was vervangen en daar ik ervan uitga dat ze, uit eigen belang, de dag dat ik heb gebeld niet hebben meegerekend als 1 werkdag.. dan zou alsnog woensdag 1 juli de 5e werkdag zijn en ik zou de sleutel ontvangen moeten hebben. Maar deze bleek zojuist bij navraag pas op de post te zijn gedaan. Hiermee zijn de 5 werkdagen overschreden.

Tegemoetkoming voor de extra kosten die ik nu heb moeten maken doordat ik nu niet met de trein kon reizen daar ik van deze fiets afhankelijk ben om op mijn eindbestemming te komen daar er geen goede busverbinding is.

Ik vind dat de NS ook uit zichzelf de mogelijkheid moet bieden om in de periode tussenliggend gebruik te mogen maken van de OV fiets zonder extra kosten voor de consument.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 19 juli 2016 om 06:46 geantwoord