Klacht: Philips Lumea 90 dagen op proef (gedeelte betaalde bedrag retour)

op 14 mei 2019 over Philips in de categorie Electronica Merken

Beste heer, mevrouw,

In februari heb ik de Philips Lumea gekocht. Deze kon 90 dagen geprobeerd worden. Als hij niet zou werkenbevallen mocht hij teruggestuurd worden en zou ik het aankoopbedrag terug krijgen.

Echter bij het kopen was er ook een andere actie, namelijk een gratis hamamdoek bij aanschaf van het apparaat. Hier kon je achteraf je gegevens invullen en kreeg je later via de post een pakketje.

Helaas werkte het apparaat voor mij niet naar behoren en heb ik het binnen de 90 dagen teruggestuurd en is er een deel van het aanschafbedrag overgemaakt.
In de mail met de omschrijving van hoe het pakket terug gestuurd moest worden is niets vermeld over gedeelte geld wat ingehouden zou worden als de hammamdoek niet geretourneerd zou worden.

Omdat ik hier verbaast over was heb ik met de Philips klantenservice gebeld. Zij vertelden mij dat er 35 euro van het bedrag is ingehouden, vanwege de hammamdoek dat eerder is aangevraagd. De klantenservicemedewerkster stond mij keurig te woord en had nog nagevraagd hoe het zat bij de leidinggevende. Helaas konden ze verder niets doen zei ze. Ik kon wel een klacht indienen, wat ik ook heb gedaan, maar de klantenservicemedewerker zei dat ik er rekening mee moest houden dat ik daar niets meer van zou horen.

Ik ben niet eens dat er maar een deel van de aankoopwaarde is uitgekeerd, om de volgende reden: de hammam doek is aangevraagd nadat het apparaat in ontvangst is genomen. Toen wisten wij nog niet dat het apparaat niet goed zou werken en dat we hem terug zouden sturen.

Ik zou graag de resterende 35 euro ontvangen. Uiteraard ben ik bereid om de hammamdoek naar jullie terug te sturen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hannah87