Klacht: Pakketten worden niet bezorgd.

op 11 januari 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Van diverse webshops worden er bijna iedere dag pakketten bij mij afgeleverd door PostNL, GLS, DHL etc.

Op 1 december werd er een pakket via DPD naar mij gestuurd. In de Track&Trace van DPD las ik dat het pakket meerdere malen aangeboden zou zijn maar 1) de chauffeur mijn adres niet kon vinden en 2) ik niet thuis was. Dit is gewoon aperte onzin. Er is hier nl. altijd iemand om pakketten aan te nemen. Van een professionele pakketbezorger met Navigatie in z’n bestelbus mag je verwachten dat dit niet kan voorkomen. Na veel mailverkeer en excuses van DPD werd het pakket alsnog de andere dag bezorgd.

Gisteren, 2 januari, werd ik wederom geconfronteerd met een soortgelijke actie van DPD. De chauffeur meldde dat hij het pakket “niet kon bezorgen”. In de mail van DPD meldde DPD dat het pakket in Dordrecht (Centrum) afgehaald kon worden.
Vanmorgen direct de DPD Klantenservice gebeld. Na 12 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de telefoon, nl. een zekere “Johan”. Zijn achternaam wilde hij niet noemen en dat is ook al vreemd.
Ik heb mijn verhaal gedaan waarop ik het antwoord kreeg: “U kunt het toch in Dordrecht ophalen”.
Daarop heb ik de rare situatie uitgelegd: — Ik bestel iets online, betaal hiervoor verzendkosten, de DPD chauffeur meldt ten onrechte dat hij het pakket niet kon bezorgen en blijkt volgens DPD dan zelf te kunnen beslissen dat hij het pakket bij een afhaalcentrum brengt.–
Dit heb ik overigens nog nooit meegemaakt bij andere logistieke ondernemingen.

DPD Johan meldde nog “Het enige wat ik voor u kan doen is dit doorgeven.” Verder kwam Johan niet.
Ik heb daar direct bezwaar tegen gemaakt. Ik betaal nota bene de verzendkosten, dan verwacht ik ook dat het pakket afgeleverd wordt en niet dat ik het zelf nog in een andere stad op moet gaan halen. Johan “ging kijken” wat hij kon regelen maar een verzoek om mij te berichten werd niet gehonoreerd.
Dus ik zit nog te wachten op iets dat ik al betaald heb maar niet geleverd is.

Als het pakket waarvan ik de verzendkosten al betaald heb bij mij afgeleverd wordt

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 06 februari 2018 om 13:06 geantwoord

Heeft op 06 februari 2018 om 17:52 geantwoord

U zult toch wel begrijpen dat ik niet iemand naar een andere stad, nb. in het centrum in voetgangersgebied ga laten rijden om een pakketje op te halen die uw chauffeur daar onterecht gedropt heeft.
Dat kost mij teveel aan tijd, auto- en parkeerkosten. Terwijl u als DPD een door mij betaald pakketje en vervoerskosten niet bij mij aflevert. Dat zou één keer voor kunnen komen maar bij DPD heb ik dit in 2 maanden al 5 keer mogen ervaren. Ik zou uw chauffeurs maar eens op hun verantwoordelijkheid wijzen of is dit bedrijfsbeleid dat chauffers zelf kunnen beslissen?

Alle klachten die gemeld zijn door Fred_2018