Klacht: Pakket spoorloos en geen duidelijke communicatie over onderzoek

Willythewolf ✓ Verified op 15 mei 2026 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 15 mei 2026
Reactie van het bedrijf:

Goedemorgen Willy, Dank voor je melding waarin je aangeeft dat er een gebrek is aan communicatie betreffende jouw zending die jij hebt verstuurd met DHL. Mijn excues dat je niet goed bent geinformeerd. Ik pak dit intern direct op en...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 15 mei 2026

Samenvatting wordt geladen...

Mijn Klacht:

Op 14 april heb ik een pakket verstuurd via DHL, maar dit pakket is tot op heden spoorloos en niet bezorgd. Ik heb twee keer contact opgenomen met DHL. Tijdens het eerste contact zou er een onderzoek worden gestart, maar dit bleek niet te zijn gebeurd. Bij mijn tweede contact werd mij verteld dat er opnieuw een onderzoek zou komen. Volgens de chatbox zou er een e-mail zijn gestuurd met de uitslag, maar ik heb niets ontvangen. Bovendien vertelde een medewerker dat er nooit een onderzoek was opgestart na het eerste contact. Dit gebrek aan duidelijkheid en communicatie is erg frustrerend.

Gewenste Oplossing:

Ik vraag om duidelijkheid over de status van mijn pakket en een vergoeding, aangezien ik extra heb betaald voor aflevering aan huis, maar er is niet geleverd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 uur geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Willythewolf

10 uur geleden - Het ging over een retour aan jachtloods, er zat een pistool in. Ik heb extra betaald voor een levering aan het adres van het bedrijf. Ik vermoed dat er nooit een poging tot aflevering gedaan is. Het pakket staat al weken stil, dhl houdt mij aan het lijntje en ik ontvang geen mails, ook niet in mijn spam, terwijl er vermeld staat dat het onderzoek afgerond is. De waarde van het pakket is 130 euro. Zo frustrerend dit. 👎

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 uur geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 15 mei 2026 om 08:47 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 uur geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Willythewolf
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM