Klacht: Pakket onbeheerd op de trap gevonden en geen briefje in de brievenbus

Rashid091 op 22 maart 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
šŸ”„ In behandeling
Klanttevredenheid: 1.0/10 ā˜…ā˜†ā˜†ā˜†ā˜†
Bedrijf DPD
Status In behandeling
Datum 22 maart 2018

Een klant van DPD heeft een pakket onbeheerd op de trap van zijn flat aangetroffen, zonder dat er een briefje in de brievenbus was achtergelaten. Na contact met DPD bleek dat het pakket per ongeluk bij een ander huisnummer in een andere flat was bezorgd. De klant is ontevreden over de laconieke reactie van DPD en de zorgeloze omgang met waardevolle goederen.

Mijn Klacht:

Gister trof ik mijn pakket onbeheerd aan. Ik kwam mijn flat binnen toen ik mijn pakket op de trap zag liggen. De bezorger heeft ook geen briefje achtergelaten. Ik heb toen DPD gebeld en die zeggen dat ze mijn pakket bij een andere nummer hebben bezorgd. Een nummer die ver van mij huis ligt, namelijk in een hele andere flat. Dat zijn blijkbaar dus mijn ‘buren’. Waarom lag het pakket onbeheerd in mijn flat En waarom is er geen briefje achtergelaten
Via de telefoon reageert DPD lacherig en laconiek. Zeer schokkend en zeer slordig. En dan moet je bedenken dat er voor honderden euro’s aan goederen besteld was. Zo gaat men dus met spullen om.

Gewenste Oplossing:

Voor deze schokkende fout wil ik dat de bezorger langs komt om excuus aan te bieden en om mij te vertellen waar hij het pakket heeft afgegeven. Ik weet dus niet waarom het pakket onbeheerd op de trap lag en waarom ik geen briefje heb ontvangen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

8 jaren geleden - Hallo Rashid, Dit is natuurlijk nooit goed om te zien. Daarom wil ik hier ook graag nog achterna gaan. Ik zou wel graag een 14-cijferig pakketnummer krijgen zodat ik je verder kan helpen. Graag ontvang ik dit nummer zodat ik verder kan. Met vriendelijke groeten, Martijn

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Hallo Martijn, Pakketnummer is 05227030187348 Mvg, Rashid

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Blijft lekker stil aan de overkant..want een kansloze bedrijf.

Reactie van de melder van de klacht

8 jaren geleden - Ik ga namelijk nog een stapje hoger. Ik heb geen pakket ontvangen..en ik heb ook geen briefje in de brievenbus ontvangen. Dpd zegt dat ze het bij een ander nummer hebben bezorgd. Bewoners op dat nummers getuigen dat er niemand is langs gekomen en dus geen pakket. Hoe gaan jullie dit oplossen?

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM