Klacht: Pakket niet geleverd

Shannon Sedney op 02 februari 2018 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Klacht opgelost op 5 februari 2018
Reactie van het bedrijf:

Hallo Shannon, Bedankt voor je bericht. Ik zou graag met je mee willen kijken wat er is gebeurd. Kun je me het 14 cijferig DPD pakketnummer doorsturen? (ik kan deze helaas niet terugvinden aan de hand van je adresgegevens) Alvast...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status Opgelost
Datum 2 februari 2018

Op 2 februari verwachtte de klager de levering van een pakket tussen 13:19 en 14:19, terwijl hij de hele dag thuis was. Ondanks het zien van de DPD-bus in de straat, ontving hij de melding dat de levering niet mogelijk was omdat het "bedrijf gesloten" was, zonder dat er is aangebeld of een briefje is achtergelaten. Hierdoor kan de klager zijn werk niet uitvoeren tot de nieuwe leverdatum op maandag.

Mijn Klacht:

Op vrijdag 2 februari zou mijn pakket geleverd worden tussen 13:19 en 14:19. Ik werk aan huis, dus was gewoon de hele dag thuis. Rond 13:15 zie ik dus bus van dpd de straat in rijden en verwacht elke moment de bel te horen. Om 13:20 zie ik op de status staan dat het leveren niet mogelijk was. Ik heb gebeld met de klantenservice en die zei dat er niet was geleverd omdat “het bedrijf gesloten was”. Mijn salon aan huis, is op een normaal huisadres, er is niet aangebeld en er is ook geen briefje achtergelaten. Waarschijnlijk heeft de bezorger vanuit de bus besloten dat mijn huis “gesloten” was. Mijn pakket kan nu pas maandag bezorgd worden. Hierdoor kan ik morgen mijn werk niet uitvoeren.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer er een soort van compensatie of oplossing is voor het moeten afzeggen van klanten en het niet kunnen werken op zaterdag.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over DPD

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over DPD nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 05 februari 2018 om 09:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM