Klacht: Pakket is kwijt geraakt bij UPS

op 01 oktober 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 15/09/2017 heb ik wat besteld bij een winkel, deze zouden het via UPS opsturen.

Op 21/09/2017 om 17:33 kreeg ik een bericht van UPS dat ze het op 22/09/2017 tussen 13:00-17:00 zouden afleveren.
Er moest een volwassene thuis zijn om te tekenen voor ontvangst.

Omdat deze datum voor mij niet uitkwam heb ik de datum verzet naar de week erop ( 29/09/2017 ).
Op 21/09/2017 om 21:03 kreeg ik bericht van UPS dat de status van mijn bestelling veranderd was ( reden: wijziging in aflevering gevraagd. oplossing: wij hebben de aflevering gewijzigd ).

Op 21/09/2017 om 2:17 kreeg ik een bericht van UPS dat de nieuwe aflever datum op 29/09/2017 tussen 13:00-17:00 zou zijn.

Op 22/09/2017 om 18:04 kreeg ik een bericht van UPS dat het pakket werd vast gehouden voor een toekomstige afleverdatum ( ik ging er vanuit dat dat om de 29e zou zijn ).

Op 22/09/2017 om 19:52 kreeg ik een bericht van UPS dat de status van mijn pakket veranderd was ( reden: zoals aangevraagd werd de aflevering gewijzigd ).

Op 28/09/2017 om 08:05 kreeg ik een bericht van UPS dat morgen, vrijdag 29/09/2017 tussen 13:00-17:00, het pakket zou worden afgeleverd.

Op 29/09/2017 om 08:03 kreeg ik een bericht van UPS dat er vandaag tussen 13:00 en 17:00 een pakket word bezorgd.

Maar het pakket is nooit afgeleverd.
s’ Avonds rond 21:00 heb ik UPS gebeld, maar kon niemand aan de lijn krijgen.

De dag erna, zaterdag 30/09/2012 rond 11:00, heb ik weer met UPS gebeld. Nu kreeg ik iemand aan de lijn, die zei dat het pakket voor het laatst op 27/09/2012 was getraceerd maar nu weten ze niet waar het is.

Ze zouden het gaan traceren maar hier hadden ze de toestemming van de verzender voor nodig. Ik moest zelfs met de verzender contact opnemen of de verzender met UPS contact op wil nemen om toestemming te geven om het pakket te traceren.

Dit is volgens mij de omgekeerde wereld. UPS maakt een pakket ( wat al bij hun in beheer is ) kwijt en ik moet het maar gaan recht trekken.

Ik heb de verzender een mail gestuurd om te vragen of ze met UPS contact op willen nemen om toestemming te geven om het pakket te zoeken.

Ik vind dit erg slecht van UPS. Ik neem speciaal een dag vrij ( dus dit kost mij al een vrije dag ) omdat er zonodig getekend moet worden voor ontvangst, ik moet verzendkosten betalen, UPS maakt een fout en ik moet ervoor opdraaien.

Wanneer het pakket zo snel mogelijk bij mij word afgeleverd en als ik niet thuis ben dat het pakket dan ( zonder dat er getekend hoeft te worden ) bij een van mijn buren, overburen of overoverburen word afgeleverd. En dat ik de verzendkosten terug krijgen als tegemoetkoming vanwege het ongemak.

Het tracking nummer is: 1Z291W4YDL03663267

bvd.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 02 oktober 2017 om 07:26 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses voor deze zeer vervelende situatie. Daar wij contractueel zijn verbonden aan de verzender, zijn zij de enige die een onderzoek kunnen openen en een claim voor de zending kunnen indienen.

Wij adviseren u dan ook om de verzender ervan op de hoogte te brengen, dat er een onderzoek moet worden geopend.

Nogmaals onze excuses voor deze zeer vervelende situatie en wij zullen er alles aan doen op dit zo spoedig mogelijk voor u op te lossen.

UPS Social Media Team

Heeft op 02 oktober 2017 om 07:44 geantwoord

Ik vind dat UPS zelf contact moet opnemen met de ontvanger omdat zij een probleem hebben gecreeerd. Het kan toch zeker niet zo zijn dat ik de dupe word van hun fouten?

Alle klachten die gemeld zijn door Ivo7711