Klacht: Pakje verdwenen.

op 11 oktober 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 19/09/2017 is een pakje met een antieke naaimachine vanuit Nederland naar mij opgestuurd (België).
Op 20/09/2017 zou dit pakje in Brussel zijn toegekomen op het depot.
Op 21/09/2017 begint UPS met rare meldingen op de tracking : “Verzoek tot wijziging aflevering, UPS punt niet beschikbaar”, terwijl noch ik noch de verzender gevraagd hebben iets te wijzigen, en het UPS punt wel degelijk beschikbaar was tijdens de openingsuren ervan. Een week later geen nieuws terwijl het binnen de vijf dagen geleverd zou moeten zijn. Na contact met de verzender vraagt die dan aan UPS om het pakje retour te sturen. Ook dat blijkt niet te lukken. Tot tweemaal toe belt UPS me om te bevestigen dat ik het pakje alsnog de dag erna kan halen op het afhaalpunt in België, een paar uur later gevolgd door een telefoontje dat het niet mogelijk is daar het pakket terug naar afzender onderweg is. Ondertussen zijn we een maand verder en is het pakje noch bij mij, noch bij de afzender terecht gekomen. 10x gebeld naar UPS door mij en de verzender … niks helpt blijkbaar. Steeds tegenstrijdige boodschappen. Het wordt geleverd, het kan niet geleverd worden … het is zoek, het is teruggevonden, het is terug zoek, het is nogmaals teruggevonden. De waarde van het pakket is 150€, betaald aan de verzender.
Traceernummers :
1ZC5T6E06891648020 (dit nummer zouden we beide in de gaten moeten houden)
1ZC5T6E06885004861 (dit was voor de retour, maar UPS zegt toch het eerste nummer te volgen)

Pakket geleverd in België

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 11 oktober 2017 om 12:00 geantwoord

Goedemorgen,

Er zal een onderzoek naar uw zending geopend moeten worden. Wij adviseren u om contact op te nemen met de verzender, zodat
zij het onderzoek bij ons kunnen openen.

Daar wij contractueel verbonden zijn aan de verzender zijn zij de enige die dit kunnen doen.

Wij willen u onze excuses aanbieden voor het ongemak.

UPS Social Media Team

Heeft op 12 oktober 2017 om 11:30 geantwoord

Pakket is toegekomen maar is gebroken dus waardeloos nu.
Ik kreeg respons van UPS dat ze iemand gaan sturen om het te inspecteren.
Op het afhaalpunt ? Bij me thuis ? Niet duidelijk.

Alle klachten die gemeld zijn door Appelflapje