Klacht: overstapservice door Ziggo niet goed uitgevoerd

op 13 augustus 2015 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

In 2011 gebeld met Ziggo naar aanleiding van de folder met aanbod tot overstapservice bij all in 1. Door ziggo is in juli 2011 de telefoon overgenomen, de monteur voor de internetinstallatie kwam zonder spullen en toen is pas eind augustus internet etc. opgeleverd. Ziggo heeft alleen de telefoon kenbaar gemaakt bij tele2 maar niet de totale overstap. Schade is nu door dubbele betalingen opgelopen tot 3480 euro omdat Tele2 geen geld wil restitueren omdat Ziggo verantwoordelijk was. In de folder van Ziggo stond immers:
“onze zinderende overstapservice”
Overstappen was nog nooit zo gemakkelijk!
Bel 0900-0730 (lokaal tarief). Het kost je een telefoontje en Ziggo regelt automatisch:
1. het opzeggen van je internet- en telefonieabonnement bij je huidige aanbieder
2. dat je huidige telefoonnummer behouden wordt zonder dat je er iets van merkt
3. een ervaren monteur die internet, Telefonie en Digitale Televisie gratis bij je aansluit.

Dit betekent volgens mij dat er een verplichting aan de zijde van Ziggo bestaat die door Ziggo zelf nagekomen had moeten worden want immers zegt Ziggo zelf dat zij “automatisch regelt”. Anders is er hier naar mijn idee dus duidelijk sprake van misleiding door Ziggo omdat er in de folder iets beloofd wordt wat niet nagekomen wordt. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt maar er is contact over geweest met Ziggo en dan is het zeker niet klantgericht en klantvriendelijk om de verantwoordelijkheid terug te leggen bij de klant.

Talloze telefonische contacten, aangetekende brieven maar Ziggo reageert afwijzend en ook alleen meer telefonisch. Ziggo weigert om conform etiquette een brief netjes te beantwoorden met een brief. Je komt niet verder dan een medewerker van een afdeling die zich klantenservice noemt maar eigenlijk geen serviceafdeling is.

Ervaring bij een bekende die zo iets dergelijks had meegemaakt bij KPN. KPN liet zich als een service afdeling zien door de helft van het schadebedrag te vergoeden.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jemp