Klacht: overstap vergoeding en worden niet uitbetaald

op 27 maart 2020 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Omschrijving klacht

– In januari 2019 heeft ik 6 extra adressen bij Essent aangemeld naast het adres wat al aangemeld was.

– Het reeds aangemelde adres: xxx14 had een aanbod waarbij u een welkomstgeschenk kreeg van €255.

– Mij is bij aanmelding verteld dat wanneer de 6 overige adressen ook aangemeld zouden worden, dat u voor elk adres €255 zou ontvangen.

– Na 12 maanden heeft u enkel voor xxx14 een welkomstgeschenk van €255 ontvangen.

Analyse

– In december 2018 is het adres xxx14 aangemeld met het aanbod €255

– Eind januari 2019 zijn de overige 6 adressen toegevoegd aan het klantnummer. Ja en hierdoor gaat het fout want ik stap wel over met 6 aansluitingen maar krijg door deze administratieve handeling GEEN vergoeding !!

Aalles staat op een klantnummer dat hadden er dus 7 moeten zijn dan wel 7 maal een overstap vergoeding nu NIET …

– Hierbij zijn de tarieven van het contract overgenomen en deze zijn bevestigd.

– In de aanmeldbevestigingen is per adres geen verdere welkomstgeschenk bevestigd.

Afhandeling

– Op basis van bovenstaande analyse en uitkomsten kan ik u niet 6 keer het welkomstgeschenk van €255 vergoeden gezien deze niet bevestigd zijn in de contracten voor de adressen.

Foute conclusie dus

– Klacht is gesloten.

alsnog dat wat afgesproken is nl 6 maal 225 overstapbonus .

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

Bericht van Essent

7 maanden geleden - Hoi meneer Hage,Laat ik het voorop stellen dat we het zeker op prijs stellen dat we mochten leveren op de aansluitingen. Het is in dit geval van belang om te melden dat we je wens niet kunnen voldoen.Een cashback is gekoppeld voor een klantklantnummer. We hebben weliswaar geleverd op verschillende aansluitingen maar onder één klantnummer. Als het om verschillende klantnummers zou gaan, dan was het wel mogelijk geweest.Ik ga vanuit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Als er nog vragen zijn, neem dan rechtstreeks contact met ons op.Groet,Webcare Essent

Reactie van de melder van de klacht jan hage

7 maanden geleden - bestebovenstaand is dat wat er gebeurd is maar niet dat wat er beloofd is .Bij rechtstreeks contact blijkt dat er vanuit ESSENT wel mijn eerste gesprek gevonden kan worden ( op band ) maar niet mij tweede waar het allemaal om draait . Raar dat dit gesprek nu juist weg is .Hoe jullie het ook intern verwerken is bijzaak ; ik ben met meerdere aansluitingen overgestapt en krijg daarom ook voor meerdere adressen een overstapvergoeding . Als ik vandaag mij aan ga melden bij essent krijg ik een aanbod voor elk aansluit adres een vergoeding Dat was in het verleden ook zo .Dus ik vindt dat ik hier zeker recht heb ( wat mij ook beloofd is ) op een vergoeding voor elk adres afzonderlijk.gr jan

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 07 april 2020 om 15:11 geantwoord

Beste Jan,

Zoals eerder aangegeven gaan wij niet over tot het uitkeren van 6 x €225 euro. Deze belofte hebben wij op band of in het contract niet gemaakt.

Tevens is er in de aanmeldbevestiging geen sprake van een korting per adres.

Mocht je nog vragen hebben verzoek ik je vriendelijk rechstreeks contact met ons op te nemen.

Heeft op 07 april 2020 om 16:39 geantwoord

eenzijdige onlogische redenatie zonder een oplossing aan te geven ...

rechtstreeks contact geeft de zelfde oplossing we weten van niets we betalen niets

Reactie van de melder van de klacht jan hage

7 maanden geleden - ook mijn zonnepanelen hebben volgens essent drie maanden in 2019 ( juli - september ) geen enkele opbrengst gehad ...ook hier in loop ik tegen de zelfde we weten het niet we vergoeden niets u moet niet hier zijn antwoorden .. Een jaar bij essent heeft mij bijna E 2400 euro gekost ... ruim 1000 aan teruggeleverde zonnestroom die nergens terug te vinden is en 1350 aan overstapbonussen ... Dus echt ga nooit naar essent ... nooit . Ik ben hier al meer dan 40 uur mee bezig nul nul nul resultaat ..

Bericht van Essent

7 maanden geleden - Hoi Jan,Ik zie dat er vandaag contact is geweest via de mail met mijn collega's. Mocht er verder iets niet duidelijk zijn dan mag u dat per mail aangeven.

Reactie van de melder van de klacht jan hage

7 maanden geleden - we komen er niet uit dat is duidelijk ik krijg geen 6 overstapbonussen en mijn zonnepanelen hebben volgens essent drie maanden nul teruggeleverd de 8 jaar daarvoor 100% de maanden daarna ook 100% maar in de top zomer van 2019 staat het terugleveren op nul ... iets wat niet klopt maar wat niet te bewijzen is . mijn schade is ca 2500 euro ... maar ja nooit meer essent dus ...

Alle klachten die gemeld zijn door jan hage