Klacht: Opzegvergoeding onterecht

op 21 februari 2018 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Ik heb geen contract getekend.
Persoonlijke aanbieding niet overeenkomstig situatie qua verbruik, dus niet persoonlijk en misleidend. Verbruik is vele malen hoger wat bekend dient te zijn bij een persoonlijke aanbieding.
Jaarafrekening onjuiste tarieven, niet overeenkomstig met persoonlijke aanbieding.
Na opzegging onterechte opzegboete ontvangen.
Krijg geen inhoudelijke antwoorden op de door mij gestelde vragen!

Volledige Creditering! € 145,--

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 22 februari 2018 om 15:00 geantwoord

Beste heer Kamphuis,

Ik kan me goed voorstellen dat u niet tevreden bent omdat u geen inhoudelijke antwoorden krijgt op uw vragen. Het is absoluut niet onze bedoeling om u het gevoel te geven dat u misleid wordt. Ik doe mijn best om middels deze reactie uw vragen zo volledig mogelijk te beantwoorden.

Tarieven
Ik zie dat er meerdere malen contact is geweest met onze klachtenafdeling. Ik vind het jammer dat het via deze weg niet naar tevredenheid is opgelost. U geeft aan geen contract te hebben getekend en dat het verbruik en de tarieven niet overkomen met de persoonlijke aanbieding. In uw e-mail geeft u aan tarieven te zien van €0,04140 voor het daltarief en €0,242 voor het gas en dat dit afwijkt van de persoonlijke aanbieding. Mij is helaas niet bekend in welke persoonlijke aanbieding u dit ziet staan. In de overeenkomst ziet u de afgesproken tarieven staan die exact meegenomen zijn op de jaar en eindafrekening. Ik wil graag kijken of er een mogelijke oplossing hierin is en daarom ontvang ik graag een kopie van de tarieven die u ziet staan wat afwijkt van de overeenkomst.

Verbruik
Verder geeft u aan dat de aanbieding niet gebaseerd is op uw persoonlijke verbruik. Ik begrijp dat je niet blij bent omdat je vindt dat we een te laag verbruik hebben aangehouden.

De aanbieding is gebaseerd op 3800 kWh en 1726 m3. Dit is gebaseerd op het verbruik van uw jaarafrekening van 2014/2015 waar u 3841 kWh en 1726 heeft verbruikt. In het jaar 2016/2017 is er meer verbruikt dan in het verleden namelijk 4737 kWh en 1782 m3. Daarom wijkt het verbruik van de persoonlijke aanbieding af.

Opzegvergoeding
Ik snap dat u ontevreden bent over de opzegboete die u heeft gehad. In het aanmeldgesprek is samen met u een 5 jarige overeenkomst besproken. Omdat het contract te vroeg verbroken is hebben we een opzegboete van €250,- in rekening gebracht. Hier hebben we €125,- voor u als coulance opgeboekt. Mijn collega heeft u een kopie van deze bandopname eerder per post verstuurd. Heeft u dit al mogen ontvangen?

Ik ontvang graag de gevraagde stukken via webcare@essent.nl zodat ik u hier verder in kan helpen.

Met vriendelijke groet, Najia
Webcare Essent