Klacht: Oplichtpraktijken

op 19 december 2017 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 17 november stond er een jongeman bij me aan de deur. Die kwam met allerlei mooie praatjes aan goedkoper zus en zo. Prima zei ik maar ik wil geen last van de overdracht hebben.

Op 1 december ging er van alles mis. Mijn contract was voor gas en stoom. Alleen de stroom werd over genomen van mn oude leverancier. En voor de gas werd ik afgesloten bij nuon en ik bleef daarvoor nog aangesloten bij mijn oude leverancier.
De dames aan de telefoon konden me niet vertellen hoe dit kwam. En een er van zei dat ik kon kiezen of ik bij nuon blijf of terug ga naar mijn oude leverancier.

Vanwege alle onduidelijkheid had ik besloten om toch dan maar bij mijn oude leverancier. Dus een telefoontje naar nuon gepleegt. Met als eind resultaat :
Voor 17 dagen lang was ik voor alleen stoom aangesloten bij nuon. Gaat dit me 250 euro kosten om dit contract af te zeggen dit noemen zij opzegboeten, ik noem dit oplichting! De dame van nuon vertelde me dat dit hun fout was dat de overdacht zo fout is gegaan. Wel kon ik kiezen dat ik bij nuon blijf en dat ze de fout kosteloos zou herstellen!!

Gewenste Oplossing:

Door de foute overdracht graag de opzegboete schorsen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 19 december 2017 om 12:55 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Benelhachmi,

Bedankt voor het melden van uw klacht. We begrijpen dat het vervelend is dat de aanmelding bij ons niet vlekkeloos is verlopen, daar zit u niet op te wachten. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Wel is de aanmelding uiteindelijk tot stand gekomen en hebben wij hiermee voldaan aan uw verzoek. Omdat het contract nu vroegtijdig is beëindigd, brengen wij terecht een boete in rekening. Wel kunt u aan uw nieuwe leverancier vragen of zij deze vergoeden bij een bepaalde contractkeuze.

Met vriendelijke groet,

Tyas
Nuon Webcare

Heeft op 19 december 2017 om 13:04 geantwoord

Mijn oude leverancier gaat deze opzegboete niet vergoeden. Ik ga akkoord met 1 x 125 euro en niet met 2 x 125 euro. Aangezien de stroom niet is overgenomen van mijn oude leverancier. Vind ik het ongepast om beide te moeten betalen.

Alle klachten die gemeld zijn door Sanaeb