Klacht: Onwaarheden door verkoper

op 29 augustus 2016 over Woonenergie B.V. in de categorie Energieleveranciers

Vrijdag 26 augustus stond er een meneer van Woon Energie voor de deur. Via de intercom heb ik laten weten dat ik niet geïnteresseerd was in een nieuwe leverancier. Hierop werd mij verteld dat hij niets kwam verkopen, maar dat hij namens mijn woningbouwvereniging kwam omdat er klachten waren geweest over te hoge energiekosten. Eenmaal binnen kwam deze meneer mij mooi wel een energiecontract verkopen. Ik mocht niet alles nakijken en later beslissen, alles moest direct. Er werd mij zelfs alle contracten van mijn buren voorgelegd om mij over te halen (mijns inziens is dit schending van privacy en illegaal!!!). Er werd mij verteld dat mijn huidige energieleverancier helemaal niet geschikt was voor huurders, maar alleen voor mensen met een koopwoning. Door de mooie praat en mooie cijfertjes die deze meneer liet zien heb ik helaas toch getekend.

Vijf minuten nadat deze meneer weg was realiseerde ik mij eigenlijk was dit voor een rare deal was. Kortom deze meneer heeft van voor tot achteren mij voorgelogen. Hierop heb ik direct met de service desk gebeld. Zij konden voor mij niets betekenen omdat mijn gegevens nog niet in het systeem stonden en verzekerden mij dat het maandag rond was.

Maandag 29 augustus nogmaals met de service desk gebeld. Mijn gegevens stonden nog steeds niet in het systeem en ze konden niets voor me doen. Ik heb aangegeven gebruik te willen maken van de 14 dagen opzegtermijn. Dit kon nog niet doorgevoerd worden aangezien mijn gegevens nog niet in het systeem stonden. Er werd mij verteld dat ze “flexibel en coulant” omgingen met deze opzegtermijn. Hier heb ik natuurlijk geen boodschap aan want wettelijk gezien zet dit geen zoden aan de dijk. Mijn grootste vermoeden nu is dat Woon Energie mij van het kastje naar de muur blijft sturen en ik na 14 dagen aan hun vast zit. Na het lezen van andere reviews over Woon Energie lijkt dit geen uitzondering maar een vaste strategie die bij hun gehanteerd wordt.

Al het vertrouwen is weg en ik wil hier z.s.m. niets meer mee van doen te hebben.

Ontbinding contract

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonenergie B.V. over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Woonenergie B.V. in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonenergie B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonenergie B.V.

Heeft op 09 september 2016 om 16:18 geantwoord

Beste heer,

Bedankt voor jouw uitgebreide bericht aan ons. Wat ontzettend zonde dat je zo'n slechte ervaring hebt met ons als leverancier. Wel begrijpelijk wanneer ik verder lees. Daarom bied ik mijn verontschuldiging aan voor de manier waarop deze medewerker het contract heeft aangeboden.

Ik heb inmiddels melding gemaakt van jouw bevindingen. Dit zal worden teruggekoppeld aan de medewerker zelf en zullen zijn meerdere besluiten wat er voor consequenties aan vast kleven. We nemen jouw melding dan ook zeer serieus.

De overeenkomst is al eerder geannuleerd door 1 van onze medewerkers op 31-8-2016. Dit contract zal dus niet van start gaan en dit houdt in dat je gewoon klant blijft bij jouw huidige leverancier.

Hopelijk ben je tevreden over bovenstaande reactie.

Hannah
Webcare WoonEnergie