Klacht: onvriendelijk chagrijnig wispelturig busschauffeur

op 11 mei 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Gisteren om 12.15 uur ,halte Surinamestraat in Leiden stap ik in bus 6 met 2 kinderen – waarvan 1 in kinderwagen ( in de leeftijd van 1,5 en 3,5 jaar) . Ik parkeer netjes de kinderwagen op de bestemde plek en ging ik zitten met mijn dochter op de bank ( gelijk bijna achter de buschauffeur ) Vervolgens merkte ik al gelijk een rare sfeer, want ik zag mensen naar mij kijken en de deur bleef open. Maar stond er niet echt bij stil en keek nog even naar buiten , dacht misschien komt iemand aanrennen ofzo en wacht de buschauffeur daarop. Vervolgens keek ik even naar achteren – ivm mensen die mij bleven aanstaren, naar de buschauffeur en zag ik hem idd via zijn spiegel naar mij kijken en dan vervolgens geïrriteerd, gefrustreerd en heel nonchalant roepen in de richting van van “ik ga niet wegrijden voordat u de kind vastzet “. Ik helemaal verbaasd kijken vragen van sorry wat bedoeld u? zegt hij vervolgens weer van dat de kinderwagen niet vast staat en dat hij niet gaat wegrijden voordat ik dat ding vast heb. Waarop ik vervolgens antwoordde van dat ik het op de rem had. Maar ik was zo verbaasd van de reactie en toon dat ik gelijk op stond en ging controleren, stond idd op de rem en veiligheidsriem vast (sowieso bij vertrek van huis doe je dat, is het al gecontroleerd, ik in ieder geval) dus ik zei ook gelijk van meneer hij staat vast en ik weet wel wat ik doe.Ik stond letterlijk perplex. Ik weet heus wel wat ik doe en denk ik zelf als eerste aan de veiligheid van mijn kind. Uiteraard zijn wij mensen en had ik het kunnen vergeten en op zich is het ook wel fijn om te weten dat er buschauffeurs zijn die de veiligheid in acht nemen en dus wachten totdat men veilig parkeert en of tot dat iemand zit voordat hij/zij wegrijd. Alleen heb ik mijn twijfels over deze meneer want, ik vraag mij zeer af waarom de buschauffeur ging wachten totdat ik mij omkeerde naar hem toe en waarom zo’n houding en gedrag? Had hij niet eerder op een vriendelijke manier kunnen vragen van – he als het hem zo boeit en hij zich zo druk om kon maken – mevrouw heeft u de kinderwagen op de rem of he zoiets? Dan was dat veel vriendelijker geweest en had het een nare sfeer voor mij en de rest van de passagiers gescheeld en was ie gelijk vertrokken. Dan ga je daar ook anders mee om. Ten tweede terwijl ik had gezegd dat het op de rem zat en het had gecontroleerd zei hij alsnog van nee dat ding zit los. Ik ben niet achterlijk zeg. Maar ook toen dacht ik ok laat maar gaan – kinderen waren er immers bij – en nam ik stappen om op mijn plek naast mijn dochter te gaan zitten . Waarop hij ineens gas gaf en vertrok. En toen werd ik kwaad! Want hij weet dat ik nog een kind bij mij had en die had ik laten zitten op de bank , waarna zij achteraf dus is gaan opstaan, omdat ze waarschijnlijk mama ook zag opstaan – door de situatie. Het zijn immers kinderen. Gelukkig stond zij voor zo’n een leuning/beugel, want ik denk dat anders de kans best groot was dat zij gevallen zou kunnen zijn. Want zij verloor haar evenwicht- bij vertrek -en ik zag in haar ogen de angst en dat uitte ze ook gelijk. Ik werd echt pissig! Want de goeie meneer die gaf toch om de veiligheid? Had hij dan ook niet even kunnen wachten totdat ik op mijn plek zat of nog belangrijker ow weer even vragen of ik mijn dochter goed had geplaatst op de bank? Nogmaals ik werd heel pissig, vooral gewoon de angst die ik in de ogen zag van mijn dochter. Ik heb mij echt moeten inhouden omdat mijn dochter er bij was! Anders had ik meneer wel even netjes op zijn inconsequente, onvriendelijke, chagrijnige, irriterende gedrag verwezen. Heb vervolgens
gelijk tegen de buschauffeur gezegd dat ik de volgende halte wil uitstappen en vroeg netjes naar de bus nummer. Hij verwees naar een bordje, waar ik vervolgens een foto van heb genomen. Ik vind dit echt niet leuk en ik ben echt boos. Het had anders gekund. Het ergste vind ik dat mijn dochter in de loop van de dag heel onrustig was en te pas on te pas dan ineens uit het niets begon over dat zij bijna was gevallen inde bus en het eng vond. Bus was niet leuk. Ook vanmiddag moet ik weer met de kinderen met de (zelfde) bus naar huis en ben ik nu aan het denken van hoe zal het straks gaan. Wil ze wel de bus in?

als excuses wordt aangeboden voor zijn gedrag. Ik vond het gewoon een vervelende onvriendelijke ervaring en vooral omdat mijn kinderen en bij betrokken waren en het voor mijn dochter wellicht anders had kunnen aflopen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 11 mei 2016 om 14:12 geantwoord

Beste,

In je klacht geef je aan dat je niet tevreden bent over het gedrag van één van onze chauffeurs en dat jij en je kinderen daardoor deze busreis als niet leuk hebben ervaren. Dit is zeker niet de bedoeling en ik vind het erg jammer om te lezen. Ik wil je dan ook mijn oprechte excuses hiervoor aanbieden.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Ik heb je klacht daarom meteen intern doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de chauffeur. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van onze chauffeurs dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden. Natuurlijk valt reizigers vriendelijk te woord staan hier ook onder.

Ik hoop dat jullie terugreis leuker is verlopen en jullie vriendelijker door één van onze chauffeurs te woord zijn gestaan.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door EOEO