Klacht: Onterechte claim, dienstverlening ver beneden de maat

op 27 juli 2016 over Hertz in de categorie Autoverhuur

Na aankomst op vliegveld Southampton UK vrijdag 15 juli jl. hebben wij de gereserveerde auto opgehaald bij de Hertz balie (rental record: 240804432 op naam van GMJ Hekkert – reservering van vrijdag 15 t/m vrijdag 22 juli 2016) We kregen een witte Opel Corsa mee die nog geen 5.000 miles had gereden.
Vanaf het wegrijden bij de afhaallocatie hing er een typische branderige geur in de auto, die naarmate de kilometers vorderden steeds nadrukkelijker werd, in eerst instantie dachten dat het de airco was, maar na ca. 100 miles bleek dat de koppeling niet goed meer werkte, volgens instructie van Herz de AA gebeld om de auto af te slepen en ons af te zetten op vliegveld Bristol (dichtstbijzijnde Hertz vestiging) om e.e.a. te overleggen.
De chauffeur (Pete) van AA negeerde onze instructies; liet de auto achter (sleutel achter het voorwiel) ondanks dat hij de sleepwagen bij zich had (?) en bracht ons naar ons logeeradres.
Vervolgens hebben wij Hertz Southampton gebeld om te vragen wat nu? Vreemd genoeg werden wij aansprakelijk gehouden en wilden ze het huurcontract ontbinden. Daarop hebben we de firma AA gebeld met het nadrukkelijke (boze) verzoek Hertz Southampton te informeren over de gang van zaken, deze firma’s werken toch samen? Waarom informeert de AA haar opdrachtgever niet correct? Er werd door Hertz Southampton (Medewerker Matthew) geen enkele oplossing geboden, alleen maar eindeloos gedreigd met boetes, de zo goed als nieuwe auto vertoonde duidelijk een technisch mankement, als de auto zo weinig heeft gereden dan valt dit toch voor Hertz ook onder garantie, er werd alleen maar en eindeloos herhaald dat de kosten voor ons zijn, wij kunnen niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor een mankement aan een auto, die al reeds voor we die auto kregen bij die auto aanwezig was. Omdat het niet mogelijk is dat een volledige koppeling stuk gaat binnen 100 mijl.
Mr Pete van de AA had een andere huurauto voor ons besteld via Europecar (?) , deze hebben we niet geaccepteerd, hoe kan het dat de chauffeur van de AA zich niet aan de instructie van Hertz houdt, ons in de problemen brengt, vervolgens op eigen houtje een andere firma benaderd en een auto voor ons besteld via een concurrent?
Wij zijn op eigen kosten met een taxi naar het vliegveld van Bristol gegaan (kosten 35,00 pond) om bij de Hertz vestiging ons verhaal te doen, zij hebben een andere auto voor ons geregeld, een Toyota Aygo, een downgrade, deze auto werkte prima en hebben we afgelopen vrijdag ingeleverd.
We zijn zeer ontdaan over de gang van zaken, en het heeft zeker een stempel gedrukt op onze vakantie, we hebben diverse malen Hertz gebeld zowel de klantenservice als de Hertz vestiging in Southampton, niemand bood een oplossing. Wij hebben met opzet voor een huurauto van Hertz gekozen, een bekende naam wereldwijd, helaas is ons vertrouwen niet terecht.
Wij verzoeken u om compensatie van de volgende zaken:
– Een schriftelijke bevestiging dat de claim vervalt
– Taxirit naar Bristol Airport GBP 35,00 = Euro 42,– (koers 1.20)

Trudy Hekkert
Rietta Bovenmarsch

Wij verzoeken u om compensatie van de volgende zaken:
- Een schriftelijke bevestiging dat de claim vervalt
- Taxirit naar Bristol Airport GBP 35,00 = Euro 42,-- (koers 1.20)

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hertz

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hertz nog niet in behandeling is genomen.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hertz in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hertz een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hertz

Heeft op 08 augustus 2016 om 12:42 geantwoord