Klacht: Onterechte afmelding bij Essent door Derden. Totale elektrafsluiting als gevolgd

op 30 juni 2016 over Essent in de categorie Energieleveranciers

Beste,
Wij hebben een contract bij Essent voor Gas en Electra. Op een of andere manier heeft een andere partij ons adres gebruikt om zich aan te melden bij Oxxio. De andere partij heeft bij OXXIO geen rekeningen betaald en vervolgens sluit enexis de elektra af op ons adres.

Wij hebben geen schrijven gehad van Essent, geen schrijven gehad van Oxxio en geen schrijven gehad van Enexis. Al beweerd Enexis bij hoog en laag dat ze dit wel gedaan hebben.
Kortom wij hebben geen stroom. Essent heeft er alles aan gedaan om ons weer aan te melden. Enexis geeft echter aan dat er eerst afsluitkosten betaald moeten worden. Nu moet ik kosten betalen voor iets waar ik geen invloed op heb gehad. Enexis wijst naar Essent en Essent wijst naar de ex klant van Oxxio.
We hebben echter nog steeds geen stroom.

Ik ga ook geen afsluitkosten of aansluitkosten betalen. Wij hebben hier geen schuld aan,

Als de afsluitkosten van enexis en eventuele aansluitkosten komen te vervallen of door essent/oxxio betaald worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Essent over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Essent in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Essent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Essent

Heeft op 30 juni 2016 om 14:35 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Ik zie dat er in november 2015 een eindafrekening hebben gestuurd naar het correspondentieadres. Dit had al een teken moeten zijn dat er iets niet goed is verlopen op het betreffende leveringsadres. Helaas hebben wij van u geen bericht ontvangen hierover zodat wij helaas geen actie voor u hebben kunnen ondernemen op dat moment. Wij hebben vandaag naar aanleiding van uw telefonisch contact hiervoor actie ondernomen.

In de vrije energiemarkt mag een leverancier een overstap niet weigeren. Dit wil uiteraard niet zeggen dat er een vervelende situatie is ontstaan hierdoor. Echter zijn wij niet verantwoordelijke voor de kosten die een derden hiervoor moet maken, in uw geval de kosten die door de netbeheerder in rekening zijn gebracht.
Mocht Oxxio tot het besluit komen dat zij de levering van elektriciteit onterecht hebben overgenomen, dan wil ik adviseren om uw klacht bij hen voor te leggen.

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

Heeft op 30 juni 2016 om 14:50 geantwoord

Beste,

Het blijkt inderdaad dat wij een afrekening hebben ontvangen in november. Wij hebben niet geschakeld omdat wij enerzijds geen aanvraag hebben gedaan om de levering door iemand anders te laten plaatsvinden. Anderzijds lijkt de afrekening heel erg op een jaarafrekening. Er zat geen
Begeleidend schrijven bij dat er afgemeld is.
Dat u niet kunt weigeren begrijp ik maar u had op z'n minst kunnen verifiëren.

Alle klachten die gemeld zijn door Ongeros