Klacht: Onterechte aanmaningskosten

op 13 mei 2020 over Klarna in de categorie Betalingsdiensten

Er zijn aanmaningskosten in rekening gebracht. Onterecht. Heb op 154 dat bij hen aangekaart en kreeg de belofte dat ik binnen 24 uur een reactie zou ontvangen maar tot op heden niet gereageerd. Ik had volgens Klarna een openstaande rekening van €12,99 en daarboven zijn aanmaningskosten van €7,50 gerekend wat een totaal maakt van €20,49. Op de hm app stond dat er niks openstond en zelfs na telefonisch contact met hm wordt mij medegedeeld dat er niks openstaat. Uiteindelijk bleek er wel degelijk €12,99 open te staan en die heb ik uiteraard ook voldaan maar vind de aanmaningskosten onterecht! Bovendien heb ik als zzp’er door corona geen inkomen, al zou ik het willen betalen kan dat gewoon niet. Intussen staan de aanmaningskosten al een maand op “pauze” op de Klarna app.

Als Klarna überhaupt reageert en dat mijn klacht gegrond wordt verklaard. Eerste keer in mijn leven dat ik aanmaning heb gekregen. Onterecht ook nog eens.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klarna over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Klarna in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klarna een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klarna

Heeft op 13 mei 2020 om 10:42 geantwoord

Beste Merrai,

Natuurlijk ontzettend vervelend dat je herinneringskosten hebt ontvangen. Graag leg ik je uit hoe wij te werk gaan.

Wanneer je een bestelling plaatst bij een webwinkel en kiest voor Klarna nemen wij het e-mailadres over vanuit de betalingsomgeving.

Zodra je op bestellen klikt ga je akkoord met een betalingstermijn van 14 dagen, deze betalingstermijn gaat van start zodra de webwinkel jouw producten heeft opgestuurd. Je ontvangt de factuur dan direct per e-mail, of deze is direct zichtbaar in de app.

Op het moment dat wij na het eerste betalingstermijn nog geen betaling hebben ontvangen zullen wij een kosteloze herinnering per e-mail sturen en verlengen wij de uiterste betaaldatum met 14 dagen.
We gaan er dan ook vanuit dat je voldoende tijd hebt gehad om ons te contacteren als er iets mis is gegaan.

Wanneer deze tweede uiterste vervaldatum is verstreken, zullen wij een aanmaning met aanmaningskosten per post naar je opsturen.

Ik hoop je voldoende informatie te hebben gegeven over het betalingsproces.
Als tip geef ik je mee om onze KLARNA app te downloaden, zo mis je nooit een factuur en ben je altijd op de hoogte.

Omdat dit een openbaar bericht betreft op een pagina die niet beheert wordt door Klarna kunnen wij niet inhoudelijk ingaan op de status van je factuur. Daarvoor raad ik je aan contact op te nemen met onze klantenservice. De contactopties kan je vinden op https:www.klarna.comnlklantenservice.

Groet,

Michel

Heeft op 13 mei 2020 om 10:47 geantwoord

Ik heb ze op 15/04 gecontacteerd en ze hebben nog niet inhoudelijk gereageerd. Terwijl in de automatische bevestigingsmail een termijn van 24 uur staat. We zijn een maand verder inmiddels. Bovendien is hun chatfunctie alleen in het Engels beschikbaar

Alle klachten die gemeld zijn door Merrai1996