Klacht: Onterecht kosten geincasseerd door UPS

op 11 oktober 2017 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Begin juni 2017 heeft mijn vriend via de UPS website geprobeerd een verzendlabel te downloaden. Hierbij heeft hij gekozen voor betaalmethode Paypal, met mijn Paypal account. Door een error op hun website, is het label nooit gedownload. Hij heeft het 3 keer opnieuw geprobeerd, maar kreeg niets. Vervolgens zien wij dat er wel van mijn Paypal 3 x 24,14 euro is afgeschreven.

Hierop heb ik direct met UPS contact gezocht en werd mij verzekerd dat dit geld enkel gereserveerd werd door Paypal gedurende enkele dagen en indien het label nooit gebruikt wordt, de reservering weer vrij zou komen te vallen en het geld NIET geincasseerd zou worden. Helaas is dit niet het geval: op 8 juni is er daadwerkelijk 3 x 24,14euro afgeschreven door UPS. Wederom met hen contact opgenomen en sindsdien ben ik van hot naar her gestuurd.

Op 20 juli 2017 ontving ik ineens 24,14 euro op mijn bankrekeningnummer van UPS.

Met deze input weer met UPS contact opgenomen en dit bleek erg vreemd te zijn. UPS bleef mij namelijk terug sturen naar Paypal. Buiten het feit dat dit onterecht is, kan ik hier ook niets mee. Paypal heeft namelijk helemaal geen klantenservice.

Ik heb op de website van UPS een bestelling geplaatst. Deze bestelling is echter nooit afgerond (label niet ontvangen) en vervolgens treed er een fout op in hun payment systeem (er wordt toch wel geincasseerd). Het lijkt mij dat dit is iets wat zij dan ook dienen op te lossen aangezien ik hun klant ben en met hen een overeenkomst ben aangegaan. Ik heb nooit iets via Paypal besteld en ben niet verantwoordelijk wat hun afspraken zijn met Paypal. Hoe zij het regelen met Paypal, daar sta ik wettelijk buiten. Ik ben hun klant en ik heb bij hen getracht iets te kopen. Echter hebben zij nooit geleverd waar ik voor betaald heb en ontvang dus graag zsm de gelden retour.

Dit in mijn laatste mail dd 3 oktober nogmaals gemeld met de eis om mij binnen 2 weken 48,18euro terug te geven.

binnen 2 weken 48,18euro retour ontvangen van UPS

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 12 oktober 2017 om 08:54 geantwoord

Goedemorgen,

Onze excuses voor de vervelende ervaring. Vermoedelijk heeft u een Pop Up blocker op uw PC geactiveerd, waardoor de labels niet kunnen worden geprint.

Daar u de betaling gedaan heeft met Paypal hoeft u in principe niets te doen. Deze kosten worden automatisch gecrediteerd na 10 werkdagen.

Mocht u verdere vragen hebben over uw Paypal betaling, dan adviseren wij u contact op te nemen met hen via www.paypall.com .

UPS Social Media Team

Heeft op 12 oktober 2017 om 10:20 geantwoord

Jullie hebben mij gehele klacht niet gelezen. Dit is dus waar het probleem is ontstaan: er is WEL geincasseerd. Ik vraag jullie mijn gehele bericht door te nemen en hier zsm op te reageren.

Alle klachten die gemeld zijn door siravanzanten