Klacht: Onterecht bedrag van € 20,50 van rekening afgeschreven

op 19 mei 2017 over Adyen in de categorie Betalingsdiensten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte heer, mevrouw,

Op vrijdag 28 april 2017 heb ik een retour vliegticket via Transavia geboekt naar Praag. Heenreis 10 augustus, terugreis 14 augustus. Het totaalbedrag is € 62,00. Dit bedrag heb ik direct voldaan via I-deal. Het blijkt dat Adyen dit bedrag dan incasseert.
Tot mijn verbazing zie ik later op mijn Rabobank rekeningafschrift staat dat Adyen een bedrag van € 20,50 voor Vakantieveilingen heeft afgeschreven. Bij mijn weten ben ik alert geweest en heb ik niet ergens een vinkje voor akkoord aangeklikt. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat dit bedrag zomaar van mijn rekening is afgeschreven. Ik heb alleen akkoord gegeven voor de vliegticket en het daarbij behorende bedrag van € 62,00.

Ik verzoek Adyen dan ook het bedrag per ommegaande op mijn rekeningnummer NL17ABNA0599405643, tnv. S. Kromdijk terug te storten.
Het bedrag dat van mijn rekening is afgeschreven is gegaan naar:
Vakantieveilingen Adyen – NL37ABNA0418790701. Het kenmerk is:
28-04-2017 16:01 003000269171218.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, zie ik uw reactie en het onterecht ingehouden bedrag van € 20,50 tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Sandra Kromdijk
Zutphenseweg 49
7245 NT LAREN
e-mailadres: buenosdias-sandra@hotmail.com

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer ik een reactie ontvang en het bedrag van
€ 20,50 terug gestort is op mijn rekening NL17ABNA0599405643.
Verder wil ik graag dat er gekeken wordt dat ik niet per ongeluk ergens akkoord voor heb gegeven, waarbij ik een abonnement op iets heb genomen en er maandelijks een bepaald bedrag van mijn rekening afgeschreven wordt. Dit niet niet de bedoeling. Puur en alleen de retour vliegticket betaling naar Praag.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Adyen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Adyen nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Adyen in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adyen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adyen

Heeft op 19 juni 2017 om 11:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Kromdijk,

Dank voor uw bericht aan Adyen.

Adyen is een bedrijf dat in opdracht van online winkeliers betalingen via credit card, iDeal en andere betaalmethoden afhandelt. Adyen levert alleen de achterliggende technische systemen voor afhandeling van betalingen aan winkeliers. Adyen is enkel een technische dienstverlener, voor vragen over uw individuele betalingen en de status van uw bestelling kunt u contact opnemen met de winkel waar u de bestelling/betaling heeft gedaan. Dit geldt ook voor eventuele terugboekingen van succesvolle betalingen.

Het is mij niet bekend waarom Vakantieveilingen dit extra bedrag afschrijft, maar ik begrijp dat het vervelend is als dit onverwacht gebeurt. Ik raad je aan om contact op te nemen met Vakantieveilingen (https://www.vakantieveilingen.nl/), die kunnen je hier meer informatie over geven.

Zie voor meer informatie: https://www.adyen.com/home/information-for-shoppers

Met vriendelijke groet,
--
Adyen Support
support@adyen.com
www.adyen.com

Alle klachten die gemeld zijn door Sandra Kromdijk