Klacht: Onprofessioneel te woord gestaan

op 10 juli 2015 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vanmiddag liep ik naar beneden in de verwachting een pakket te mogen ontvangen. Ik vroeg vriendelijk: is dat voor mij? Uw bezorger gaf aan dat het voor een ander adres was en vroeg of ik het pakketje kon aannemen. Waarop ik aangaf dat ik weg zou gaan en het niet kon aannemen. De bezorger vroeg vervolgens of ik hem kon binnenlaten zodat hij het bij de deur kon achterlaten. Ik gaf aan dat ik niet zomaar mensen mocht binnenlaten die ik niet kende (we hebben vaak te maken gehad met woninginbraak). Hij werd boos en zij dat hij nooit meer een pakket bij mij ging bezorgen ( hij wist mijn huisadres). Waarop ik aangaf dat dit jammer was maar dat ik hem niet kon binnenlaten.

Gewenste Oplossing:

Als ik zeker weet dat mijn pakketje bezorgd wordt mocht ik deze willen ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Bericht van DPD

5 jaren geleden - Beste Magdaleen,Geheel begrijpelijk dat u niet zomaar iedereen uw gebouw in laat, zeker na ervaringen met woninginbraak. Bij een bezorging in een gebouw waarin meerdere woningen gevestigd zitten, is het dan ook prima als de bezorger beneden bij de voordeur aanbelt en de ontvanger het pakket daar aanneemt, zonder dat de bezorger het gebouw in hoeft. De reactie van de bezorger zoals u die beschrijft is dan ook zeer opmerkelijk. Ik heb deze melding daarom doorgestuurd, zodat we kunnen traceren welke bezorger dit betreft en hem over dit voorval kunnen spreken. U ontvangt uiteraard hierover zo spoedig mogelijk een terugkoppeling van mij.Ik twijfel er niet aan dat u uw pakket zult ontvangen. Als ik u nog kan laten weten voor wanneer uw pakket gepland staat voor levering, ontvang ik van u graag het 14-cijferige pakketnummer.Ik hoop u tot zover voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,Charlotte

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DPD een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DPD

Heeft op 13 juli 2015 om 09:49 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Magdaleen,

Uw klacht is behandeling genomen en de chauffeur getraceerd. Normaliter zou de chauffeur worden aangesproken. De chauffeur is echter inmiddels niet meer werkzaam voor DPD; vrijdag was zijn laatste werkdag. Dit zou helaas zijn houding/uitspraak ook kunnen verklaren. U zal logischerwijs dus ook niet meer in aanraking komen met deze chauffeur en uw pakket zal door een andere chauffeur worden bezorgd. Ik hoop dat situatie hiermee naar uw tevredenheid is opgelost. Als ik nog iets voor u kan betekenen aangaande het pakket dat u verwacht, ontvang ik nog graag het 14-cijferige pakketnummer in een privébericht.

Met vriendelijke groet,

Charlotte

Reactie van de melder van de klacht Magdaleen

5 jaren geleden - Hoi Charlotte, Wat goed om te horen dat de chauffeur is getraceerd. Ik had mijn pakketje die dag al ontvangen, het bleek om een ander postbezorgingsbedrijf te gaan. Bedankt voor het behandelen van mijn klacht. met vriendelijke groet, Magdaleen

Bericht van DPD

5 jaren geleden - Dag Magdaleen,Bedankt voor het doorgeven, dat verklaart waarom ik telkens geen pakket op je adresgegevens kon vinden. Ik ben blij om te horen dat dit is opgelost en je je pakket die dag ook nog hebt mogen ontvangen.Met vriendelijke groet,Charlotte

Alle klachten die gemeld zijn door Magdaleen