Klacht: Onbeschofte behandeling door telefonisch medewerker

Selahrocks op 08 juli 2017 over DPD in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
🔄 In behandeling
Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf DPD
Status In behandeling
Datum 8 juli 2017

Een klant van DPD heeft een klacht ingediend over de onvriendelijke behandeling door een telefonische medewerker. Na het stellen van een vraag over de verwachte leveringstijd van een pakket, werd de klant onaangenaam aangesproken en kreeg te horen dat hij moest ophouden met zeuren. De klant beschrijft de service als zeer slecht en merkt op dat er veel negatieve recensies over DPD's klantvriendelijkheid te vinden zijn.

Mijn Klacht:

Afgelopen week heb ik een pakket besteld bij een webwinkel.
Hier werd aangegeven dat dit pakket op de maandag geleverd zou worden.
Toen ik om half 4 ’s middags nog steeds geen pakket zag heb ik gebeld met de vraag in welk tijdsbestek ik mijn pakket zou kunnen verwachten.
Ik werd hierop zeer onaangenaam aangesproken dat zij mij dit niet konden vertellen(met een ondertoon van “je valt mij lastig”).
Daarbij werd ik verwezen naar de webwinkel en moest ik ophouden te zeuren.
Ik werd uitgemaakt voor “moeilijk en vervelende klant” en de medewerker had “geen boodschap aan mijn vraag”.
Vooral de onbeschofte behandeling van de medewerker vind ik zeer slechte service.

Wanneer ik DPD google op recensies krijg ik ALLEEN MAAR negatieve reacties te lezen over klantonvriendelijk gedrag, slechte service en pakketjes die niet geleverd worden.

Mijn pakketje is uiteindelijk een dag later bezorgd op een moment dat ik niet thuis was.
Het is in de schuur gezet…wat ik overigens heel bijzonder vind aangezien ik dit in de afgelopen 20 jaar nog niet eenmaal heb meegemaakt.
Sinds wanneer bezorgd een bezorger een pakket in de schuur bij niet aanwezig zijn van klanten?!?

Gewenste Oplossing:

Wanneer er duidelijk wordt wanneer een pakket(je) ongeveer geleverd wordt.
Zoiets als een tijdsbestek tussen 9 en 13 uur of tussen 12 en 18 uur bv.
En daarbij wanneer medewerkers klantVRIENDELIJK zijn!
Ondanks dat je een klant niet kunt helpen op dat moment kun je nog sociaal wenselijk gedrag vertonen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Reactie van de melder van de klacht Selahrocks

8 jaren geleden - We zijn nu een maand verder, maar DPD heeft helaas geen enkele moeite genomen om mijn klacht aan te pakken. Er is geen enkel contact geweest met DPD.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DPD in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Selahrocks

8 jaren geleden - 11 augustus kreeg ik per mail de melding dat DPD mijn klacht in behandeling heeft genomen. Echter heb ik tot nu toe geen enkele reactie gehad van hen.

Reactie van de melder van de klacht Selahrocks

7 jaren geleden - Intussen nog steeds geen oplossing gehad voor dit probleem.

Reactie van de melder van de klacht Selahrocks

5 jaren geleden - Intussen zijn we 2,5 jaar verder, maar is het probleem nog altijd niet aangepakt.

Alle klachten die gemeld zijn door Selahrocks
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM