Klacht: onbeschofte behandeling

op 04 oktober 2017 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Meer dan een maand geleden heb ik bij mijn bestelling (om gratis verzending te krijgen) cadeaubonnen besteld. Die werden alleen niet geleverd. Evenmin zaten ze in mijn account. Daarover gemaild. Bol antwoordde niet.
Na een maand vergeefs mailen zelf maar besloten deze bonnen te gebruiken voor een aankoop. De aankoop lukte niet. Werd geannuleerd met reden \\\”We hebben je bestelling uit voorzorg geannuleerd, omdat er met dit account momenteel niet besteld kan worden.\\\”.
Per telefoon om uitleg gevraagd. Vooral over de toevoeging \\\”uit voorzorg\\\”(?). Voor wie? In ieder geval niet voor mij! Toegezegd dat men e.e.a. zou uitzoeken. Dat uitzoeken bleek na een gestuurd mailbericht dat er \\\”te vaak naar cadeaubonnen zou zijn gevraagd\\\”!. Nou vind ik dat mijn goed recht. Zijn míjn bonnen waar ik voor betaald heb. Wat onjuist is, is dat Bol denkt dat de kous af is. Dus per mail weer uitleg gevraagd. Nul reactie. De cadeaubonnen kunnen ook niet door een ander account worden gebruikt wegens \\\” klantgebonden\\\” (?), terwijl de klant niet mag en kan bestellen! Dus nog maar eens gebeld. Toen werd mij telefonisch gemeld dat er te vaak is gevraagd naar de cadeaubonnen; medewerkster zei dat ze daarna de verbinding zou verbreken, hetgeen zij ook daadwerkelijk deed. Ze hing gewoon op!
Ik zit hier dus met een probleem dat BOL gemaakt heeft, maar weigert mee te werken aan een oplossing. Ik wil mijn bonnen!

Eerder gebeurde dit. Ik bleek een cadeaubon te hebben die helemaal onderaan in mijn account zat. Vanwege de lengte van de pagina zag ik die bon niet op mijn scherm, dus vergat hem te gebruiken. Toen ik zocht naar de aangekochte bonnen (die dus niet in mijn account zaten) ontdekte ik deze \”verlopen\” bon. Bol hiernaar gevraagd. Dat was voor Bol duidelijk, bon verlopen dus niet meer geldig. Helaas, pindakaas. Dat er voor de bon betaald was en Bol aldus mijn geld zo maar inpikte, begreep Bol niet. Dat een simpele datumaanduiding te betekenen had dat ik mijn geld kwijt zou zijn, begrijp ik niet. Daar is het allemaal mee begonnen! BOL verkoopt cadeaubonnen, die niet ingewisseld kunnen of mogen worden! Slechte zaak!

leveren cadeaubonnen, vrijgeven account, excuses, schadevergoeding

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

Bericht van Bol.com

2 maanden geleden - Beste Fransje, Een aantal dagen geleden heb ik je een e-mail gestuurd naar aanleiding van dit bericht. Ik zou graag met je in contact komen. Beantwoord de e-mail en dan bel ik je zo spoedig mogelijk terug. Fijne dag! Met vriendelijke groet, Roos van bol.com

Reactie van de melder van de klacht Fransje1

2 maanden geleden - Bol, zoals ik inmiddels van jullie gewend ben, is er helemaal geen bericht gestuurd. Er valt dus ook geen mail te beantwoorden! Ik zou het bijzonder op prijs stellen indien deze klachtafwikkeling voor de verandering eens correct verloopt. Contact met mij is al te makkelijk, hetzij via het bekende email adres, hetzij op deze site.

Bericht van Bol.com

2 maanden geleden - Beste Fransje, Zojuist heb ik opnieuw een e-mail gestuurd, graag kom ik telefonisch met je in contact op de situatie te bespreken. Ik wens je een fijne dag. Met vriendelijke groet, Roos van bol.com

Reactie van de melder van de klacht Fransje1

2 maanden geleden - Aan BOL, Steeds weer schrik ik van jullie "beleid". Op de mail van zojuist heb ik net geantwoord. Het ware aan te bevelen eerst mijn reactie af te wachten, zeker omdat ik daarvoor had aangegeven helemaal geen mail te hebben ontvangen. Dat lag niet aan mijn e-mailaccount, maar aan het feit dat die beweerdelijke mail nooit was gestuurd. Ouderwets jokken dus, hetgeen ik inmiddels van BOL gewend ben. In plaats van even af te wachten, lees ik op deze site ook mijn email adres. Weg privacy. Ook weer iets dat BOL niets interesseert, volstrekt koud laat. Ik griezel van dit bedrijf! Hoezo klanten"service"? Ik stel geen prijs op telefonisch contact. Ik wil er graag alles aan doen mijn nummer voor jullie te verbergen. Voor ik het weet lees ik dat terug op allerlei fora en wie is daarvoor verantwoordelijk? Wilt u in bovenstaand bericht mijn emailadres per direct verwijderen!

Reactie van de melder van de klacht Fransje1

2 maanden geleden - BOL reageert niet, zoals ik ook verwachtte. Dit is al meer dan een maand aan de gang. Wat ik niet verwachtte was dat BOL zonder meer mijn privé gegevens op internet zou verspreiden en ondanks mijn herhaalde verzoeken (zowel per mail als op deze site klacht.nl) weigert die te verwijderen, zie hierboven. Daarom was ik nu genoodzaakt BOL schriftelijk te sommeren deze binnen 24 uur na heden weg te halen. Zo niet, dan zal ik een klacht elders indienen wegens schending privacy.

Reactie van de melder van de klacht Fransje1

2 maanden geleden - Wéér twee dagen later! Vier dagen geleden verzocht ik BOL mijn persoonlijke gegevens van dit publieke forum te verwijderen. Dat BOL die überhaupt openbaar maakte is al een compleet raadsel. Maar verzoeken, aanmaningen en sommaties -per mail, telefoon en op deze site- ten spijt, BOL reageert niet, mijn gegevens liggen nog steeds op straat! SHAME ON YOU, BOL

Reactie van de melder van de klacht Fransje1

2 maanden geleden - Intussen bijna een week verder. BOL reageert niet op mijn dagelijkse mails, BOL weigert mijn privé gegevens weg te halen. Op Trustpilot heb ik daarom maar geklaagd over de super slechte klanten"service", waarop BOL heeft gereageerd met "Helaas kan ik je gegevens zo niet vinden". Met zo'n instelling lukt het inderdaad nooit mijn gerechtvaardigde klachten op te lossen.

Reactie van de melder van de klacht Fransje1

2 maanden geleden - Het is 4 oktober en BOL heeft nog steeds niet gereageerd. Ook is mijn email adres niet verwijderd, terwijl ik dat op deze site, per mail en via trustpilot (te vaak) heb gevraagd. Wat een trieste bedoening dat BOL, en ondanks dat nog over-all goed scoren als webwinkel. Stel je voor dat deze trajecten zouden worden aangepakt.... Maar dat is een illusie. Al jaren loop ik tegen problemen bij BOL aan, waarna het proces niet veranderd, de problemen blijven en de klachten dus ook. Een vriendin van mij met een verkoopaccount op BOL had spijt dat ze had geklaagd: BOL verwijderde in een klap alle 1500 door haar aangeboden boeken. Ze moest maar naar elders gaan. Zo onzorgvuldig gaat BOL met haar klanten om!

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 05 oktober 2017 om 14:05 geantwoord

Beste Fransje1,

Zojuist heb ik u een e-mail verzonden, deze kunt u beantwoorden. Ik sluit hierbij deze klacht.

Ik wens u een fijne dag.

Roos van bol.com

- - - - - - - -- - - - -- - - - - - - - - - -

Heeft op 05 oktober 2017 om 14:31 geantwoord

In de e-mail staat dat BOL niet verder over deze zaak wil schrijven. Ze sluit het dossier. Dat op zich is niet alleen komisch, maar ook triest. Bol heeft de klacht niet eens goed gelezen en begrepen waar het over gaat. Dus moest ik het in de antwoordmail nóg een keer uitleggen. Dat maakt een mens volslagen moedeloos. Onbegrip, onbeschoftheid, ondeskundigheid en onbekwaamheid vechten om een eerste plaats. BOL dupeert mij en meent zo het dossier te kunnen sluiten? Ik dacht het niet! SHAME ON YOU, B-O-L

Alle klachten die gemeld zijn door Fransje1