Klacht: Omgang mensen met een beperking

op 27 juni 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ging samen met een vriend die rolstoel gebonden is naar Pinkpop. Heen weg was alles prima geregeld. We kregen hulp bij de treinoverstappen. En vanaf Sittard station werden we met een rolstoel taxi naar Pinkpop gebracht. De chauffeur gevraagd waar we s’avonds weer opgepikt zouden gaan worden. Dit kon hij ons niet precies vertellen. Maar de verwachting was bij de overige taxi’s. Na een erg leuke dag stran we S’avonds om 21.15 (afgesproken tijd)bij de taxi’s. Maar zien geen rolstoeltaxi. Na 10 min wachten bellen we met de NS. De taxi schijnt er wel te staan. Maar op een andere plek. Na wat contact komt de taxi naar ons toe. De taxi chauffeur geeft aan nauwelijks rolstoel vervoer te doen. Dit maakt dat het vastmaken enige tijd duurt. Uiteindelijk rijden we rond 21.45 weg naar Sittard. Waar we eigenlijk de trein van 22.15 moeten halen. Omdat de route geregeld is gebaseerd op deze treinreis. We missen echter deze trein. De volgende trein gaat dan om 22.45. Prima wat ons betreft we bellen met de NS om door te geven dat we de trein van 22.15 hebben gemist en 1 trein later nemen en dus hulp nodig hebben. Dit blijkt erg lastig en volgens de meneer aan de andere kant niet regelbaar. Iets wat ik niet goed begrijp. Er word een taxi aangeboden naar Utrecht Cs die pas om 00.45 kan komen. Wat dus inhoud 2uur buiten in de regen wachten. En niet meer thuiskomen vanaf utrecht CS. De man aan de lijn toonde totaal geen begrip voor de situatie. Gelukkig zagen we spoorweg politie. Deze hebben de benodigde plank neergelegd om in de trein te kunnen en het verdere vervoer geregeld. Degene in de rolstoel moest naar leidschendam en ik naar Vleuten. Hij reisde door naar Den Haag terwijl ik eruit ben gegaan op Utrecht CS. In de veronderstelling dat alles voor hem geregeld was. Echter bleek dat toen hij op Een Haag CS aankwam er geen taxi meer reed vanaf daar naar zijn huis. Die reden tot 1 uur en het waa 1.15…Schijnbaar reed er ook niets meer op den haag cs en is mijn vriend uit het station gezet! Een jongen afhankelijk van hulp wordt alleen buitem gezet in de regen. Hoe onmenselijk is dat? Een hulp is er geboden. Uiteindelijk hebben we politie gebeld en die heeft vervoer kunnen regelen. Hoe kan het dat we mensen gewoon maar op straat zetten en uberhaubt geen moeite doen om te helpen?en waarom wordt er in Sittard al zo moeilijk gedaan door de NS? Hoeveel moeite was het een plank neer te laten leggen en gewoon een stukje begrip te tonen?ik weet wel dat ik de hele gang van zaken meer dan schokkend vind.

Ik zou op zijn minst een verontschuldiging willen zien. En iets van een tegemoedkoming gezien met name het feit sat mijn vriend hulpbehoevend alleen op straat stond.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 11 juli 2016 om 14:14 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door MONICAK