Klacht: nuon maakt puinhoop met (af)rekening(en)

op 10 juni 2018 over Nuon in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Jarenlang incasseerde nuon mijn maandbedragen. Door omstandigheden is dit 2x niet gelukt en heb ik daarna steeds zelf de maandbedragen overgemaakt. Ondanks dat alles betaald is, blijven ze aanmaningen sturen dat ik een achterstand. Meerdere keren bewijs geleverd, nooit reactie gehad. Omdat ik nuon spuugzat ben, ben ik overgestapt naar een ander. Dus ik heb nog een eindafrekening. Dat is geen probleem maar de hoogte ervan wel. Ik heb een 1-persoons huishouden en werk fulltime. Ik betaal 190 eur aan energiekosten pmnd en moet nu over het laatste halfjaar nog meer dan 800 eur bijbetalen. En of ik dat ff binnen 1 week wil doen. Ze zijn of oplichters of heel erg dom. Dit gaat echt alle perken te buiten.

Gewenste Oplossing:

Ze moeten met eerlijke bedragen komen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nuon over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Nuon in behandeling genomen

Bericht van Nuon

6 maanden geleden - Geachte heermevrouw, Vervelend om te lezen dat u om deze reden bij ons weg bent gegaan. Ik heb uw eindafrekening bekeken. U heeft verbruik in de winterperiode berekend gekregen. Uw termijnbedragen zijn bedoeld om kosten voor een heel jaar te dekken. In de zomer betaalt u een deel voor de winter. Omdat deze eindafrekening geen betalingen heeft van de huidige zomerperiode betaalt u het verschil in één keer bij. Als u wilt kunnen we hiervoor een betalingsregeling treffen. We horen het graag van u. Groet, Jeppe

Reactie van de melder van de klacht uitutrecht

6 maanden geleden - Dit riekt naar oplichterij. Waarom moet ik voor een hele zomer betalen, terwijl ik vanaf april geen stroom meer afneem van jullie? Geen wonder dat jullie zomaar denken dat mensen wel ff 800 eur op kunnen hoesten voor diensten waarvan geen gebruik is gemaakt. Het is wel duidelijk waar het geld van de argeloze burger naar toe gaat.

Bericht van Nuon

6 maanden geleden - U betaalt niet voor de zomer. U betaalt normaal gesproken in de zomer een deel van het winterverbruik. Als u maandelijks uw werkelijke verbruik zou betalen was uw termijnbedrag niet iedere maand gelijk. U heeft uw winterverbruik in rekening gebracht gekregen, daar zit geen zomerverbruik bij. Maakt dit het voor u duidelijker? Groet, Jeppe

Reactie van de melder van de klacht uitutrecht

6 maanden geleden - Voor de afgelopen 6 maanden heb ik al bijna € 200,00 per maand betaald, dus bijna € 1.200,00 en nu moet ik ook nog ruim € 800,00 bijbetalen??? Dat houdt dus in dat ik voor een half jaar energie € 2.000,00 betaal! Zijn jullie nou echt helemaal goed bij zinnen? Ik heb een eenpersoonshuishouden en ik ben fulltime aan het werk. Dit kan nooit goed zijn. Bijna € 200,00 per maand aan energie is al heel veel voor een eenpersoonshuishouden, dus laat staan zo'n € 333,00.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Nuon een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Nuon

Heeft op 21 juni 2018 om 14:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Heeft u het idee dat de meterstanden niet kloppen, dan horen wij dit graag. Zoals eerder aangegeven verbruikt u gas voornamelijk in de winter voor verwarming. In de zomerperiode verbruikt u geen gas voor verwarming. Ik adviseer u mijn antwoorden nogmaals door te nemen, waarin ik dit heb uitgelegd. Mocht u met nieuwe informatie komen dan helpen wij u graag verder. Groet, Jeppe

Heeft op 08 september 2018 om 13:06 geantwoord

Er is niets opgelost! Heb net een dreigbrief ontvangen van een incassoburo die ingeschakeld is door Nuon. Groot bedrijf tegen de kleine consument. Nuon is een inhalig bedrijf dat niet goed loopt, en nu pakken ze overal op oneerlijke wijze geld van onwetende consumenten. Ga nooit met Nuon in zee, dit is een welgemeende waarschuwing aan iedereen.

Alle klachten die gemeld zijn door uitutrecht