Klacht: wegen vertraging taxikosten gemaakt

dagretour goes-amsterdam zuid op 08 december 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik moest op 28-11-2016 van Goes naar Amsterdam Zuid voor mijn werk, als beëdigd tolk voor de terechtzitting van 09.30, in Parnassusweg 220 te Amsterdam, aanwezig zijn.
Zoals u weet en u kunt controleren was er een storing tussen Roosendaal en Dordrecht, althans Rotterdam, waardoor er geen treinen aan het rijden waren en enorme vertraging ontstond.
Dus ik had geen andere keuze dan uiteindelijk een taxi te bemachtigen. De kosten bedroegen wel 155,- euro en ik kwam nog te laat aan, 45 min. Had ik de taxi-optie niet genomen, dan had ik zeker nog grotere problemen gehad.
Is het mogelijk om deze extra kosten op de NS te verhalen?
Een technische storing zoals een seinstoring is meer de \\\”schuld\\\” van de NS dan, bijvoorbeeld, een springer.
Ik hoop dat u hiervoor begrip toont en deze extra kosten van deze treinrit wilt vergoeden.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

M. Manolescu

Gewenste Oplossing:

Ik zou tevreden zijn en terecht vinden, als ik mijn taxikosten van de NS tenminste voor een deel vergoed worden. De treinkaartje hiervoor heeft 19,- euro gekost. Ik zou heel erg op prijs stellen en blij zijn als NS een beetje tegemoet wil komen. Tenminste de kosten van de treinkaart.Tevens ben ik al jaren een trouwe klant van NS en heb nooit problemen mee gehad en dat wil ik ook zo houden.
Ik hoop dat u mijn klacht wilt behandelen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 17 januari 2017 om 11:34 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw van Meurs-Manolescu,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 8 december 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij u om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

U schrijft dat u op 28 november 2016 te maken had met de uitval van een trein als gevolg van een stremming op uw traject. Dat is vervelend. Mijn excuses hiervoor.

U wilt graag een vergoeding van de gemaakte taxikosten. Helaas moet ik uw verzoek op grond van artikel 8.2 van onze algemene voorwaarden afwijzen. Wij zijn als bedrijf niet aansprakelijk voor de gevolgen van verstoringen in de treindienst. Taxikosten worden daarom niet door ons vergoed. Wel is, vanwege de vertraging die u had, de regeling Geld Terug Bij Vertraging van toepassing. Wij kunnen de hoogte van het bedrag dat u ontvangt echter alleen bepalen aan de hand van het originele vervoerbewijs of een geldige check in/check uit van de betreffende reisdag.

Meer informatie over de regeling Geld terug bij vertraging kunt u lezen op onze site: http://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vertraging.html

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wacht uw reactie verder af.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door