Klacht: Vertraging

djpouwels op 28 november 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste NS,

Ik heb de afgelopen twee dagen meerdere malen (lees bijna elke dag) vertraging gehad met de trein. Ik reis elke dag tussen station Wolvega en station Leeuwarden met de trein in verband met mijn studie. Nu is het geval dat ik al twee keer ’s avonds mijn bus heb gemist omdat de vertraging meer dan 10 minuten duurde. In mijn geval rijdt de bus maar 1x per uur, als mijn trein dan veel te laat komt mis ik mijn bus en ben ik genoodzaakt om een uur te wachten.

Daarnaast komt het bijna elke ochtend voor, dat ik tussen de 2 en 10 minuten vertraging oploop. Deze 2 tot 10 minuten kunnen essentieel zijn om op tijd op de afgesproken tijd te zijn.

Gewenste Oplossing:

Ik zou erg tevreden zijn als u er voor zorgt dat de treinen in de toekomst op tijd gaan rijden. Daarnaast zou het fijn zijn als er een vertraging op treed dat u dan tijdig contact opneemt met de vervoerders van de bus zodat zij weten wanneer ze moeten wachten op een trein met vertraging. Zo voorkom je een hoop gedoe en gewacht van passagiers.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 12 januari 2017 om 10:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Pouwels,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 28 november 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

U geeft aan dat u regelmatig te maken heeft met vertraging op uw traject van Wolvega naar Leeuwarden. Door deze vertragingen komt het voor dat u uw aansluiting mist en daardoor een uur moet wachten. Ik kan me voorstellen dat dat erg vervelend is. Mijn excuses hiervoor.

Uw signaal heb ik inmiddels doorgegeven aan de managers die verantwoordelijk zijn voor een punctuele uitvoering van de dienstregeling op uw traject. Uw signaal is aanleiding om kritisch naar onze dienstverlening te kijken en zo nodig maatregelen te treffen. Wij danken u voor de moeite om uw ervaring aan ons door te geven.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik hoop dat uw volgende treinreizen naar wens verlopen.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door