Klacht: Starre conducteur

Aimee2011 op 30 januari 2013 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op zat 26 jan 2013 ging ik vanuit Molenend naar Amsterdam. Eerst met de bus van Arriva van Oentsjerk naar leeuwarden. Daarna met NS van Leeuwarden naar Amsterdam (rechtstreeks op zaterdag). Kort voor Akkrum werd er gecontroleerd en het bleek dat ik niet ingecheckt was.Ergens is iets mis gegaan, weet niet wat (heb altijd voldoende geld op mijn kaart staan want wordt automatisch opgeladen), maar ik kreeg de keus tussen uitstappen in Akkrum, inchecken (vanaf Leeuwarden) en een trein later nemen of boete van € 35,00. Gevraagd of ik ook in Heerenveen mocht inchecken (Akkrum is klein en daar wachten is niet prettig en het sneeuwde namelijk nogal). Er was niet over te praten, niet zeuren en anders maar gewoon betalen, want dat waren de regels. En er was een wachthok in Akkrum en na een halfuur zou er weer een trein gaan zei deze conducteur. Uitgestapt, was de conducteur helemaal zat. In de zelfde trein zat een oma met haar kleindochter, ze gingen winkelen in Heerenveen. Ze had voor haar kleindochter ’s ochtends een kaartje gehaald en ze had zelf ingechekt in Grou. Maar ze had niet voldoende geld op haar kaart staan, iets van € 16,00 en er moet € 20,00 op staan. Dat wist ze niet, ze had nog maar net een kaart. Ze kreeg dezelfde keus als ik. Zij is ook uitgestapt. Op het station van Akkrum bleek er een gesloten wachthok te zijn en de trein kwam niet na een halfuur maar na een uur (lang leve alle kennis van de conducteur die zich zo goed aan de regels houdt). Dus 1 uur wachten op het station van Akkrum (er is daar niets, je kan nergens zitten en nergens schuilen) in de sneeuw. Ik heb de mevrouw geholpen met haar kaart op te laden. Maar het werd zulk vies weer, dat ze haar man in Grou heeft gebeld. Die heeft ons opgehaald in Akkrum en ons naar Heerenveen gebracht. In Heerenveen heb ik ingecheckt en ben verder naar Amsterdam gereisd.Niet rechtstreeks!! De mevrouw met kleindochter had nog maar heel kort een OV chip kaart. Ik heb niet het idee dat ze ooit de trein nog pakt. Voor mij is dat anders, maar ik ben er nog steeds boos over. Ik ben een vrouw, ben 58 jar en reis regelmatig met de trein (de laatste tijd wat minder omdat ik een man heb die een paar maanden geleden een behoorlijk ernstig auto-ongeluk gehad heeft).Ik vind dat deze conducteur een starre man is, die totaal niet zelf kan denken. Als het zomer zou zijn was het heel anders, maar het was echt heel vies weer en er werd nog slechter weer voorspeld.

Gewenste Oplossing:

Oplossing: Zegt u het maar, ik weet het niet!
Heb geen behoefte om bij het volgende blokje een huidige mening in te vullen, maar als het moet omdat ik anders niet verder kan, doe ik overal maar 1 ster, terwijl ik in de trein daarna een hele aardige conducteur tegenkwam.Maar ik vul liever geen mening in op dit moment

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

NS

Heeft op 31 januari 2013 om 15:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Wij begrijpen de reactie van de klant en excuseren ons voor het ongemak. Het is niet de bedoeling om ongemak te veroorzaken. Mevrouw heeft de mogelijkheid gekregen om in de trein te blijven, zodat uitstapppen niet nodig was. Wij begrijpen dat mevrouw geen Uitstel van Betaling wilde ontvangen, maar wij hopen dat er ook begrip is voor het feit dat in de trein een geldig vervoerbewijs nodig is.

Alle klachten die gemeld zijn door