Klacht: Overstap intercity Amsterdam – intercity Zwolle in Roosendaal

Bergenaar op 14 december 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste NS,

De overstap in Roosendaal van de intercity Amsterdam Centraal naar de intercity Zwolle is verkort naar 3 minuten. Dit is normaal geen probleem als de treinen op tijd rijden. De intercity uit Zeeland (richting Amsterdam Centraal) heeft echter standaard vertraging wat ervoor zorgt dat wij steeds de overstap missen. Dit resulteert in een extra reistijd van 30 (!) minuten heen en als je pech hebt op de terugweg ook weer 30 extra. Dit komt dus neer op een uur extra reistijd per dag.

Het is een overstap die heel veel studenten in Breda moeten maken, maar ook veel mensen die stage lopen of werken. Er moet echt iets aan gedaan worden; of de treinen op tijd laten rijden of de dienstregeling aanpassen.

Mvg

Gewenste Oplossing:

Treinen op tijd laten rijden zodat de overstap in 90% van de gevallen haalbaar is of de dienstregeling aanpassen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 24 januari 2017 om 10:02 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Kalden,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 14 december 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Graag reageer ik op uw klacht over de nieuwe dienstregeling op uw traject vanuit Zeeland naar Breda. Ik vind het vervelend te lezen dat deze niet aan uw wensen voldoet. Dit door de te korte overstaptijd in Roosendaal. Mijn excuses hiervoor.

Op 11 december 2016 is de nieuwe dienstregeling ingegaan. De dienstregeling, die voor het laatst ingrijpend is gewijzigd in 2007, is volledig opnieuw ontworpen. Voor bijna iedereen verandert iets: van kleine wijzigingen in vertrektijden tot andere routes en aansluitingen.

Bij de opzet van de dienstregeling proberen wij het grootste deel van onze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Dit doen wij door de treinfrequentie af te stemmen op de regionale vervoersvraag die regelmatig wordt gepeild. Daarbij is het belangrijk dat onze treinen goed op elkaar aansluiten. Hierin moet echter vaak een keuze gemaakt worden. Het is niet mogelijk om alle verbindingen op elkaar aan te laten sluiten. De grootste reizigersstromen geven de doorslag bij deze keuze.

Wij stellen het erg op prijs als klanten met ons meedenken voor verbetering. Via de link http://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/dienstregeling2017.html kunt u alle informatie vinden.

Ik heb uw klacht over de nieuwe dienstregeling doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Met uw reactie kan in kaart worden gebracht of er eventuele aanpassingen gemaakt kunnen worden, ik kan hier echter geen toezeggingen over doen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door