Mijn Klacht:
Vanaf 11-9-2016 is ov-chipkaart niet meer geldig. Eind oktober brief ontvangen van NS waarin aangegeven wordt dat factuur voor NS abonnement niet is betaald. Er stond in dat als er niet betaald wordt dat NS het recht behoud het contract eenzijdig te beëindigen. Dit vond ik prima omdat ik toch nooit meer met de trein reis. Medio november kreeg ik een brief van Syncasso. Ik moest abonnementskosten NS en 40 euro incassokosten betalen. IK schrok hiervan want in mijn naïviteit dacht ik dat NS gewoon abonnement stop zou zetten. Na telefoontje met klantenservice werd mij duidelijk dat ik alles moest betalen en dat NS niets voor mij kon doen. Op dit moment had ik geen product (mijn kaart was immers verlopen in september al) en moest ik meer dan 100 euro betalen. Ik heb op aanraden van klantenservice medewerker de incassokosten betaald en een formele klacht ingediend bij NS. een Paar dagen later werd ik gebeld met hetzelfde verhaal. NS kan niks doen en ik moest gewoon betalen. Ik heb nog steeds geen OV-chipkaart want dat staat los van het abonnement, zo heb ik geleerd. Die moet ik dus eerst aanvragen bij OV-chipkaart.nl (kosten 7,50). IK kan het hele abonnement stop zetten maar dan krijg ik niet de zekerheid dat ik de overige periode aan geld terug krijg. Mijn klacht is ten eerste de verwarrende communicatie in de brief. Ten tweede de boetecultuur die er in gang wordt gezet op het moment dat er niet betaald is (zet gewoon het abonnement stop dat is wel duidelijk genoeg hoor). Ten derde de onoverzichtelijk OV-chipkaart/NS relatie (breng het onder dezelfde noemer en het is voor de klant een stuk eenvoudiger).
Gewenste Oplossing:
Ik wil duidelijkheid van de Klantenservice. Op het moment dat ik dit probleem aankaart bij de klantenservice dan zou ik graag willen dat er dan een klip en klare uitleg volgt over hoe ik het zsm en kostenbesparend kan aanpakken. In plaats daarvan moet ik een account bij NS aanmaken, een account bij OV-chipkaart aanmaken en nog steeds ben ik geen steek verder omdat ik nu wacht op een papieren activatiecode (die wordt via de post verstuurd omdat mijn ov-chipkaart blijkbaar vroeger op een ander e-mail adres is aangevraagd). En een klein beetje begrip zou fijn zijn.
