Mijn Klacht:
De NS geeft aan
“Wanneer kan ik géén Geld terug bij vertraging aanvragen?
•Als uw reisrecht (bijvoorbeeld een abonnement) op een OV-chipkaart staat en u niet heeft ingecheckt en uitgecheckt.”
Dus als ik nu via de NS site of de app zie dat de trein niet rijdt of ernstig vertraagd is moet ik eerst naar het station om in te checken en daarna maar zien hoe je thuis komt. Alsof langer moeten wachten voor je met de trein kunt of alternatief vervoer zoeken niet tot vertraging of hogere kosten leidt. Feitelijk komt het er nu op neer dat je op het station de vertraging moet afwachten. Terwijl de NS er volgens mij bij storing juist belang bij heeft dat reizigers alternatief vervoer zoeken of wachten tot de treinen weer goed rijden. Daarmee wordt de reizigersdruk verminderd.
Gewenste Oplossing:
Geld terug bij vertraging ook indien je later reist of alternatief vervoer hebt geregeld.

