Klacht: Naar mijn mening een onterechte boete van de NS

BZergani op 30 januari 2013 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte medewerker van de NS,

Ik, Berdis Zergani, heb afgelopen zondag (27 januari 2013 rond 14:15) een boete gekregen voor mijn reis van Zandvoort naar Haarlem.

Ik vind dit echter onterecht en belachelijk gezien de situatie. Mijn portemonnee met onder andere mijn treinkaartje met een geplande datum, wat geld was op dat moment zoek en ik moest de trein nemen op dat tijdstip. Ik had geen tijd om terug te gaan naar het huis van kennissen waar ik verbleef voor geld.

Ik heb de conducteur om begrip gevraagd, maar ik kreeg totaal geen begrip.

Ik eis kwijtschelding van mijn boete of minstens een andere manier waardoor ik de boete niet hoef te betalen. Ik neem ook genoegen aan het alsnog betalen van een kaartje van Zandvoort naar Haarlem, ook al had ik die al. Maar gezien de omstandigheden en mijn zoek geraakte portemonnee, geen keus had dan gewoon de trein in te stappen.

Ik hoop dat u wél begrip heeft voor deze situatie en begrijpt dat ik geen andere keus had. En ook het feit dat ik altijd een kaartje koop en altijd reis met een geldig vervoersbewijs geeft aan dat dit volkomen nergens over gaat.

Hopelijk kunt u iets voor mij betekenen.

Berdis Zergani

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 31 januari 2013 om 16:16 geantwoord

Wij begrijpen de handelwijze van de klant. In de trein is echter een geldig kaartje vereist. Wij schelden het boetebedrag kwijt. Het gaat om een eenmalig gebaar.

Alle klachten die gemeld zijn door