Klacht: Korte trein van Zwolle naar Utrecht

P.C. Schuurman op 14 december 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds de nieuwe dienstregeling van 11-12-2016 is de trein iedere ochtend weer te laat in Nijkerk (mijn woonplaats, zou volgens de nieuwe dienstregeling om 07:35 moeten vertrekken).

12 en 13 decemeber was de trein al te laat (5-10 minuten, ik miste de aansluiting op buslijn 31 in Bilthoven (om 08:08))

Vandaag 14 december presteerde NS om de helft van het materieel in te zetten (1 treinstel ipv 2). De trein was redelijk optijd in Nijkerk, maar door de veel te korte trein moesten mensen in de gangpaden en overal straan en duurde het in- en uitstappen veel te lang, hierdoor wederom vertraging.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden wanneer NS nakomt wat ze beloven. Ze zeggen "we zijn 07:35 in Nijkerk", dan moeten ze daar ook zijn, simpel. Ze zeggen "we zijn 08:02 in Bilthoven", dan moeten ze daar ook zijn.

Iedereen moet kunnen zitten. Ook dat is NS voor mijn gevoel verplicht. Lukt het niet met een trein eens in het half uur dan moet NS gaan denk over een andere oplossing (eens in de 20 minuten gaan rijden of zelfs eens in het kwartier).

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 24 januari 2017 om 09:38 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Schuurman,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 14 december 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Graag reageer ik op uw klacht over de nieuwe dienstregeling op uw traject van Nijkerk naar Bilthoven. Ik vind het vervelend te lezen dat deze niet aan uw wensen voldoet. Mijn excuses hiervoor.

Op 11 december 2016 is de nieuwe dienstregeling ingegaan. De dienstregeling, die voor het laatst ingrijpend is gewijzigd in 2007, is volledig opnieuw ontworpen. Voor bijna iedereen verandert iets: van kleine wijzigingen in vertrektijden tot andere routes en aansluitingen.

Bij de opzet van de dienstregeling proberen wij het grootste deel van onze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Dit doen wij door de treinfrequentie af te stemmen op de regionale vervoersvraag die regelmatig wordt gepeild. Daarbij is het belangrijk dat onze treinen goed op elkaar aansluiten. Hierin moet echter vaak een keuze gemaakt worden. Het is niet mogelijk om alle verbindingen op elkaar aan te laten sluiten. De grootste reizigersstromen geven de doorslag bij deze keuze.

Wij stellen het erg op prijs als klanten met ons meedenken voor verbetering. Via de link http://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/dienstregeling2017.html kunt u alle informatie vinden.

Ik heb uw klacht over de nieuwe dienstregeling doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Met uw reactie kan in kaart worden gebracht of er eventuele aanpassingen gemaakt kunnen worden, ik kan hier echter geen toezeggingen over doen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door