Klacht: NS wil abonnement niet stopzetten

op 27 april 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb medio maart dit jaar aangegeven mijn abonnement te willen beëindigen. Om dit te doen moet ik eerst een oude chipkaart laten blokeeren. Op 31 maart heb ik contact opgenomen met de Klantenservice OV-chipkaart. Deze gaven mij aan dat de kaart met nummer 3528 0234 1645 7827 reeds op 11-1-2013 door mij is beëindigd/geblokkeerd. Hierop heb ik contact gezocht met de NS klantenservice op 030-751 51 55 en heb ik dit aangegeven. De NS medewerker zei dat dit niet mogelijk was en dat wat mij verteld was door de klantenservice van de OV-chipkaart niet waar kan zijn. Hierop heb ik, om het toch zeker te weten, nogmaals contact opgenomen met de klantenservice OV-chipkaart om het bij een andere medewerkster dit verhaal te controleren. Ook deze vertelde mij dat de kaart reeds op 11-1-2013 was beëindigd.

Ik heb dit in een email verstuurd naar de NS allemaal aangegeven. In deze email heb ik ze verzocht (als ze me niet geloven) zelf bij de klantenservice van de OV-chipkaart te (laten) verifiëren dat de beëindigingsgegevens kloppen of mijn verhaal voor waar aan te nemen en mijn abonnement verlenging te beëindigen. Hier hebben ze niet op gereageerd.

Ik ben doordat het abonnement al verlengd is slachtoffer te worden van minder goed werkende communicatie tussen de NS als organisatie en de beheerder van de OV-chipkaart op het gebied van het blokkeren van een kaart. Voor mij als NS-klant is de status van een OV-chipkaart in relatie tot het beëindigen van mijn abonnement bij van geen belang. Mijn doel is het voorkomen van verlenging van mijn dal-voordeelabonnement. Vanuit mijn klantperspectief gezien kan het niet mogelijk zijn dat de NS als totale organisatie compleet afhankelijk is van een blokkering van een OV-chipkaart door een ander bedrijf om een abonnement te beëindigen. Nogmaals wil ik benadrukken dat ik al op 20 maart 2016 heb aangegeven mijn abonnement op te willen zeggen.

Als de verlenging ongedaan wordt gemaakt en het geld niet zal worden afgeschreven of dat een retour storting zal plaatsvinden.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Reactie van de melder van de klacht Reinier_Reinier

11 maanden geleden - Via linked in heb ik een manager klantenservice gevonden en die gemaild. Zij reageerde binnen een minuut op Koningsdag dat ze er mee aan de slag gaan. Ik hoop dat het zo ook kan worden opgelost. R.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Reinier_Reinier

10 maanden geleden - Vandaag bericht gekregen van de NS dat mijn abonnement beeindigd is met excuses voor het ongemak. Toen ik eenmaal voorbij de eerstelijns klantenservice was, werd de klacht serieus genomen en opgelost.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 24 mei 2016 om 10:43 geantwoord

Geachte heer Geijtenbeek,

Hartelijk dank voor uw bericht welke wij op 26 april 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst mijn excuses voor de late beantwoording.

Uit onze administratie blijkt uw verzoek om beëindiging van uw abonnement in mei 2016 is afgehandeld door een medewerker van de NS Klantenservice. Ik ga ervan uit dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

NS Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Reinier_Reinier