Klacht: Niet tevreden over geleverde keuken

op 29 juli 2017 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

Hierbij wil ik een officiële klacht indienen over de aangekochte keuken met ordernummer 20326 001878 bij Keukenconcurrent in Hulst. Wij zijn zeer teleurgesteld in de service van keukenconcurrent en voelen ons ook “opgelicht” door jullie verkoper Stefaan.

Op 18-12-2016 zijn wij in hulst geweest voor een offerte voor een keuken en werden vriendelijk geholpen. Uw verkoper Stefaan wist het allemaal mooi te vertellen, hij kon een mooie prijs voor ons maken en een afzuigkap erbij doen. Wij waren overtuigd, zijn akkoord gegaan en vertrouwde de verkoper.

Naderhand bij thuiskomst zaten wij te denken er hing een poster met een aanbieding, keukens half geld + gratis montage. Wij zijn dit gaan nalezen op jullie site en de keuken moest minimaal €5000,- kosten. Voor onze keuken hebben wij met het inmeten + levering € 6313,- betaald. Ik heb toen een mail verstuurd met de vraag hoe dit zat en waarvoor wij niet van deze aanbieding gebruik konden maken. Helaas nooit een antwoord per mail gehad.
Er volgde weer een bezoek aan jullie winkel in Hulst, de verkoper wist ons te vertellen dat hij de mail had gelezen.. sorry maar waarvoor niet even de moeite genomen om te reageren. Maar goed, het kwam er op neer dat hij in plaats van gratis montage een goede prijs voor ons had gemaakt. Hoezo een goede prijs, keuken waren toch al half geld? En mogen wij daar niet zelf over beslissen?

De levering is netjes verlopen en deze kon gelukkig ook vervroegd worden, waren daar zeker tevreden over. De keuken gingen wij zelf plaatsen, dit was ons tijdens de offerte aangeboden om zo de prijs laag te houden. Wij hebben nog nadrukkelijk gevraagd of alles kant en klaar zou zijn en of er een duidelijke beschrijving bij zou zitten. Dit was volgens de verkoper allemaal in orde.
Bij het monteren van de keuken zijn er toch enkele punten waar wij tegenaan zijn gelopen en niet tevreden over zijn:
– De installatiegids is waardeloos, doordat er geen duidelijke beschrijving bij zit is het gat van de wasbak verkeerd uitgezaagd. Het gevolg is dat wij de gekochte wasbakken niet kunnen plaatsen.
– Bij de keuken zit een mooie grote doos met allemaal schroeven… waar deze voor zijn, dat is een hele goede vraag. Jammer dat er niet de moeite wordt genomen om er een duidelijke uitleg bij te doen. Aan de telefoon met een medewerkster bij het hoofdkantoor is mij toen nog verzekerd dat er duidelijke instructies bij zouden zitten.
Bij keukenconcurrent kunnen zij nog heel wat leren van bijvoorbeeld de Ikea.
– De stickers op de zakjes met schroeven zijn in het Duits, volgens mij spreek ik toch echt Nederlands.
– Er zitten 2 donkere strepen op het passtuk voor de magnetronkast.
– Er is iemand langs geweest om de keuken in te meten, toch moest ik nog een stuk van het aanrechtblad afzagen.
– Magnetronkast paste amper op zijn plek.
– Wij moesten een inham (2kanten) in de muur maken anders paste het gasfornuis niet tussen het aanrechtblad in. Terwijl de juiste afmetingen zijn doorgegeven.
– Uw verkoper heeft ons een oude Smeg afzuigkap aangesmeerd, het is de meest simpele en een C-klasse. Hij had mooie praatjes over dat hij een afzuigkap bij onze keuken zou doen, dan verwachten wij ook een beetje meer kwaliteit. Ik was nooit akkoord gegaan met een C-klasse als ik dit had geweten.
Voordat wij onze keuken gingen plaatsen hebben wij nog een vriend van ons naar jullie gebracht die een nieuwe keuken nodig had. Hij is bij dezelfde verkoper geweest als ons en heeft van hem een offerte gehad (die hebben wij in ons bezit).
De hele keuken incl. alle moderne apparaten van een A+ klasse (Candy) zou op € 5815,- komen. Hij had geen inmeetkosten, geen leveringskosten (Charleroi) en geen montagekosten. Als een extra heeft hij nog een achterwand erbij gekregen, bij ons werd daar €200,- per meter gevraagd.
Hij heeft dus een keuken van 6 meter met de apparaten. Wij een keuken van 9 meter en zonder apparaten. Nu vragen wij ons toch af hoe het kan dat wij € 6313,- betalen voor enkel hout?

Helaas is er een voorval geweest tussen die vriend van ons en uw verkoper Stefaan. Doordat die foutief is geïnformeerd zat er niets anders op dan naar de concurrent te gaan.

Zoals u kunt lezen zijn wij zeker niet te spreken over Keukenconcurrent. Ook krijg ik het gevoel dat de verkoper zomaar iets doet, net zoals het in zijn straatje past.

Dat laat ik aan hun over, ik ga hun niet vertellen hoe zij een klant tevreden moeten stellen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

2 weken geleden - Beste meneer Kiran, Wat ontzettend vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over de door u aangekochte keuken. Wij gaan uw bericht in behandeling nemen en nemen hier op korte termijn contact over met u op. Met vriendelijke groet, Yasmin - Webcare KeukenConcurrent

Alle klachten die gemeld zijn door dtenveen