Klacht: Niet redelijk; geen bevestiging sturen maar wel bewijs opvragen

P. Smeets op 24 oktober 2020 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Als oud klant van UPC die door Ziggo is overgenomen waar ik ook een aantal jaren klant van was. Wil ik mijn beklacht doen.

Ik heb op een gegeven moment van Ziggo een aanbieding gehad dat ik 3 films gratis kon bekijken en ook een aanbieding van een gratis film proef abonnement.

In eerste instantie wilde ik helemaal die abonnement niet hebben totdat ik met de medewerker duidelijk een afspraak had gemaakt dat deze als voorwaarde in het systeem zou zetten dat ik na het proefabonnement het gelijk zou willen stopzetten. De reden dat ik deze voorwaarden aangaf was omdat ik zou weten dat ik het zou vergeten stop te zetten.

Ik heb nadrukkelijk gevraagd om een schriftelijke bevestiging hiervan. Mij werd verteld dat dit niet kan, dat zij dit niet doen. Erop moest vertrouwen dat dit zeker wel in het systeem gezet zou zijn en dat ik me nergens zorgen over hoeft te maken!

Toen er later bleek dat dit toch niet gebeurd was heb ik contact gehad met Ziggo. Deze mevrouw zag ook in het systeem dat ik zowel van de drie films als de proefabonnement plus daarna helemaal geen gebruik heb gemaakt.

Had met haar afgesproken dat zij het terug te storten bedrag meteen kon verrekenen met het maand bedrag en wat over zou blijven terugstorten.

Daarentegen kreeg ik een factuur en moest bewijs leveren van wat in het systeem gezet zal zijn maar nooit kreeg! Dus de reden waarom zij je nooit een bevestigingsmail sturen.

Ik vind het heel merkwaardig en jammer dat Ziggo zijn uiterste best doet en service verleent voor nieuwe klanten maar niet voor vaste oude klanten. Weet dat dit (klacht) helaas niet op zichzelf staat.

Dat Ziggo na komt wat zei toen telefonisch hebben toegezegd en het teveel betaalde bedrag verrekenen met openstaande factuur.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door P. Smeets