Klacht: Niet eens met Boete

op 23 mei 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Mijn dochter moest in het weekend van 14 mei 2016 voor school vrijwilligerswerk doen in bij het Animal Event bij Beekse Bergen.
Om daar te komen moest ze voor de eerste keer met de trein.
De trein vertrok om 06:45 vanaf station Arnhem. Eerst met de OV kaart met de bus naar Arnhem om aansluitend met de trein door te gaan naar Beekse Bergen.
Op station Arnhem bleek dat ze zich niet kon inchecken omdat de OV kaart weigerde. Om toch niet te laat te komen heeft ze dit gefilmd en bij het instijgen van de trein dit bij de conducteur gemeld.
Die zei dat ze eerst bij een paal een treinklasse had moeten uitkiezen en dan had de kaart de OV kaart wel zijn werk gedaan. Ze heeft nog aangeboden om het treinkaartje bij hem te betalen maar de conducteur was niet te vermurwen en heeft haar een boete van 50,- gegeven. Onze dochter is altijd correct en iemand met mensenkennis had gelijk gezien dat Nikky geen misbruik van de situatie had willen maken.

De totaal rekening betreft 64,90. De 14,90 voor de treinticket is terecht. Maar de 50,- voor iemand die 3,- per uur verdiend en voor de eerste keer met de trein reist vinden wij onterecht.
De ontvangen rekening van 64,90 hebben wij reeds betaald.
Wij zouden tevreden zijn als u de 50,- terug boekt.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 07 juni 2016 om 07:51 geantwoord