Klacht: Niet besteld waar wij om hebben gevraagd

op 03 mei 2016 over KeukenConcurrent in de categorie Keukenleveranciers

Ik heb de vele horor verhalen gelezen en gehoord als het gaat om het kopen van een keuken. Maar ik dacht, het komt van beide kanten. De koper en de verkoper. Zolang je maar duidelijke afspraken maakt , komt het wel goed. Maar ik neem mijn woorden terug. Wat heb ik me toch vergist.

Ik heb een keuken besteld bij keuken concurrent in amsterdam westpoort.
Door de medewerker is er een 3d ontwerp gemaakt en is er naar ons geluisterd wat we willen. Dat is helemaal goed gegaan. Enige waar rekening mee moest worden gehouden is de eigen koelkast van 60 cm.

Een medewerker is de meting komen doen. Daar is tegen gezegd dat er rekening moet worden gehouden met de eigen koelkast die 60 cm in beslag neemt. Vanaf de koelkast tot aan de muur moet de keuken worden geplaatst.

De papieren werden een paar weken later opgestuurd. Waren papieren met metingen etc. Als leek heb ik totaal geen verstand van metingen etc. Ik ben uit gegaan van het mondelinge gesprek die ik heb gevoerd met de medewerker in de winkel en van de 3d tekening. Zo wilde ik mijn keuken hebben. Dus ik heb deze papieren ondertekend en opgestuurd.

Een week later is er iemand komen kijken om de leidingen aan te passen. Hem is opgevallen dat er een stuk van ongeveer 55 cm leeg blijft. De ruimte tussen de koelkast en de keuken blijft leeg. Een sruk zonder kast, zonder werkblad. Een stuk van 55 cm. Dit is niet wat ik wil.

In de winkel is er voorgesteld om een hoge kast in de lege ruimte te plaatsen. Ik verlies hierdoor een stuk werkblad, en daar heb ik niet om gevraagd.
En komt er ook nog eens bij dat ik zelf voor de kosten moet opdraaien om die hoge kast te plaatsen.

Ik ben hier niet akkoord mee. Ik heb hier niet voor getekend. Ik heb niet gevraagd om een leeg stukje.

Hierbij wil ik mijn klacht kenbaar maken en tot een oplossing komen.

Ik ben tevreden als er vanuit concurrent de fout wordt toegegeven dat zij de meting niet correct hebben verricht. En dat ik niet de gene ben die voor de kosten moet opdraaien .

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar KeukenConcurrent over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door KeukenConcurrent in behandeling genomen

Bericht van KeukenConcurrent

8 maanden geleden - Beste meneer/mevrouw El Bousklati, Bedankt voor uw bericht. Spijtig te vernemen dat er een miscommunicatie is ontstaan. Ik ga deze situatie bespreken met de filiaalmanager en zorg ervoor dat u hierover gebeld wordt. Met vriendelijke groet, Chris - Webcare KeukenConcurrent

Reactie van de melder van de klacht El bousklati

8 maanden geleden - Goedendag Chris, Bedankt voor het snel reageren. Het gesprek is ook geweest met de filiaal manager van de vestiging. Die kon mij niet anders vertellen om de hoge kast te plaatsen om de lege ruimte te vullen. Echter zijn de kosten, 400 euro, voor mij. Ik ben het hier niet mee eens. Omdat ik niet heb gevraagd om een lege ruimte. Ik heb enkel gevraagd om een leeg stukje van 60 cm voor onze eigen koelkast. Dit is ook te zien op de 3d tekening die voor ons is gemaakt. Als de meeting goed was gegaan en de prijs was hoger uitgekomen dan nu is afgesproken dan had ik de koop nooit afgesloten. Mocht er niet tot een oplossing komen dan wil ik de koop annuleren en het aan betaalde bedrag retour. ik wijs ook op de uitspraak die is geweest in de zaak met keukenconcurrent betreft de annuleringskosten van 30%. De rechter heeft de consument in het gelijk gesteld en de koop geannuleerd zonder enige kosten voor de consument. In afwachting van uw reactie verblijf ik, El Bousklati

Reactie van de melder van de klacht El bousklati

8 maanden geleden - Goedendag, Inmiddels is mijn klacht opgelost. Helaas kan soms het 1 en ander mis gaan. Het is dan altijd de vraag hoe daarmee wordt omgegaan en wat er mee wordt gedaan. Ik ben heel erg blij dat er naar me is geluisterd en Keuken Concurrent een passende oplossing heeft geboden. Mijn klacht is vrijwel gelijk opgepakt en er is gelijk een oplossing voorgesteld. Er is in ieder geval niets mis met de service van Keukenconcurrent. Ik ben vooral tevreden dat de filiaalmanager van Amsterdam, Rachid, mijn klacht persoonlijk heeft opgelost. Ik wens iedereen succes met het kopen van een keuken!

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat KeukenConcurrent een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

KeukenConcurrent

Heeft op 09 mei 2016 om 16:17 geantwoord

Beste meneer/mevrouw El Bousklati,

Fijn om te horen dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost! Helaas kan inderdaad soms het een en ander mis gaan, maar we doen er alles aan om dit zo spoedig mogelijk naar tevredenheid op te lossen! Ik wens u alvast veel plezier met uw nieuwe keuken.

Chris - Webcare KeukenConcurrent

Alle klachten die gemeld zijn door El bousklati